امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

نظام آموزشی اتریش

  • نظام آموزشی اتریش
  • آرم دانشگاه وین
  • قدمت دانشگاه وین

تحصیلات پایه

پایه ابتدایی ۴ سال است و سپس نوبت به مقطع متوسطه شروع می شود  که به۲ مرحله: متوسطه مقدماتی بمدت ۴ سال و متوسطه پیشرفته بمدت ۴ یا ۵ سال تقسیم می شود. در مقطع متوسطه عمومی، ۳ دوره: اختیاری - فشرده ، عمومی و آکادمیک – تدریس می شود. دوره آکادمیک دارای گرایشهای عمومی ، علمی و اقتصاد داخلی است. مقطع متوسطه پیشرفته ۴ یا ۵ سال است. دوره آکادمیک در این مقطع دارای ۴ گرایش است (عمومی، علمی، اقتصاد داخلی وعلمی/ تخصصی ). دوره متوسطه حرفه ای ۵ ساله می باشد. کلیه دوره ها به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه (دیپلم دبیرستان) منجر می شود که مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مدارس عالی می باشند. فارغ التحصیلان هنرستان (دوره متوسطه حرفه ای) می توانند، جهت راهیابی به مراکز آموزش عالی، در آزمون سنجش شرکت کنند (بر اساس ضوابط جدید شورای ملی کشور). برای فارغ التحصیلان هنرستان و کالج های حرفه ای (شامل کالج های پرستاری و فنی پزشکی) گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه فنی و حرفه ای صادر میشود (پس از قبولی درآزمون نهایی).

تحصیلات دانشگاهی
خدمات آموزش عالی در اتریش توسط دانشگاه ها و دانشگاههای علمی کاربردی (که از سال ۱۹۹۴ میلادی روی کار آمدند) انجام می شود. در اصلاحات سال ۲۰۰۲ (۱۳۸۱)، رابطه بین دانشگاه و دولت مورد بازنگری قرار گرفت و  دانشگاهها متعلق به دولت می باشند و دولت بودجه مورد نیاز آنها را تامین می کند. دانشگاهها در اداره امور داخلی و تبعیین جایگاه علمی خود کاملا مستقل عمل میکنند. 
هر مرکز آموزش عالی، طبق قانون، دارای هیئت علمی متشکل از چهره های برجسته اجتماعی است و هیئت علمی همچنین مشاور وزیر آموزش، علوم و فرهنگ در امور مربوط به دانشگاه و تدابیر نظارتی است. رؤسای دانشگاه توسط مجمع دانشگاه انتخاب می شوند و وزارتخانه فقط در امور حقوقی نظارت دارد و مسئولیت اصلی آن متوجه سیاستگذاری راهبردی و تحقیقات است. آموزش عالی طبق قانون به مقاطع مختلف تقسیم و وظیفه اجرای آن به مراکز معین تفویض شده است. مقررات پذیرش و صدور مدرک تحصیلی نیز در قانون پیش بینی شده است. بر اساس قانون ارزشیابی دانشگاهی (مصوب ۱۹۹۹)، مدرک رسمی برای فارغ التحصیلان دوره های آموزش عالی در مراکز خصوصی از سوی شورای ارزیابی صادر میشود.

مقاطع تحصیلی
دوره کارشناسی: دانشگاهها و دانشگاههای علمی کاربردی(FH)مجاز به برگزاری دوره های  کارشناسی می باشند. داشتن گواهی ۱۲ ساله پایان تحصیلات متوسطه (دیپلم دبیرستان) و مدرک تحصیلی مدارس غیر متوسطه شرط لازم برای ورود به مقطع کارشناسی است. برای ورود به دانشگاههای علمی کاربردی و برخی رشته های دانشگاهی که تعداد متقاضیان از ظرفیت پذیرش بیشتر باشدعلاوه بر دارا بودن مدارک دبیرستان، قبولی در آزمون ورودی نیز می باشد. طول دوره کارشناسی ۳ الی ۴ سال می یاشد. 

دوره کارشناسی ارشد: دوره کارشناسی ارشد در اتریش به دو روش: ۱. کارشناسی ارشد پیوسته که متقاضیان با مدرک دیپلم وارد آن می شوند و ۲. کارشناسی ارشد ناپیوسته که با مدرک کارشناسی وارد آن می شوند و طول دوره کارشناسی ارشد ۲ تا ۳ سال می باشد.
دوره دکتری: دوره دکترا فقط در دانشگاه های دولتی برگزار می شود و حداقل طول دوره ۳ سال می باشد و شرط ورود به این مقطع دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا کارشناسی ارشد پیوسته از دانشگاهها یا دانشگاههای علمی کاربردی و تعیین استاد راهنما و داشتن موضوع پایان نامه است.

دوره فوق دکتری: این دوره صرفا تحقیقاتی است که ۲ تا ۳ سال طول می کشدو  به محققین برجسته و صاحبان آثار علمی منتشره اعطاء می شود و مدرک فوق دکتری صرفا یک مدرک خاص دانشگاهی است و یک مدرک آکادمیک محسوب نمی شود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top