امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

درآمد پزشکان در اتریش

در کشور ما به علت فاصله بسیار معنادار درآمد پزشکان با متوسط درآمد جامعه، اقبال به تحصیل در رشته پزشکی بسیار بالاست و سال به سال نیز تب تحصیل پزشکی در میان جوانان فراگیرتر می شود.  خانواده ها نیز به همین علت فرزندان خود را به تلاش برای قبولی در رشته پزشکی تشویق کرده و یا حتی حاضرند سختی دوری از فرزند و هزینه بالای تحصیل پزشکی در خارج از کشور را به جان بخرند تا فرزندان خود را در لباس سپید طبابت ببینند. در این میان اتریش یکی از کشورهایی است که جوانان ایرانی که قصد تحصیل پزشکی در اروپا را دارند، برای تحصیل در دانشگاه های آن علاقه و اشتیاق فراوانی نشان می دهند. در این مطلب قصد داریم به بررسی وضعیت درآمد پزشکان در اتریش بپزدازیم که برای علاقه مندان تحصیل پزشکی در اتریش می تواند مفید واقع شود.

  • درآمد پزشکان در اتریش
  • درآمد پزشکان در اتریش
  • درآمد پزشکان در اتریش

در اکثر نقاط دنیا پزشکی شغلی با درآمد مناسب و البته بسیار مورد احترام و تکریم می باشد و علاقه مندان خاص خود را داراست. اما اقبال به پزشکی در بسیاری از کشورها اصلا با کشور ما قابل مقایسه نیست. زیرا فاصله درآمد پزشکان در آن کشورها با میانگین درآمد جامعه به اندازه کشور ما دارای فاصله چشمگیری نمی باشد.

به طور کلی پزشکان عمومی در اتریش بر اساس شرح وظایفی که نظام پزشکی این کشور برایشان تعیین کرده است، وظیفه معاینه و بازرسی معمول، تشخیص مشکل و همچنین جمع آوری و نگهداری اطلاعات بیمار و ضبط دقیق گزارش های پزشکی می باشد. در حقیقت پزشک عمومی اولین شخصی است که با فرد بیمار مراجعه کننده مواجه می شود و از مشکل جسمی وی مطلع می گردد. وی همچنین باید توان توضیح نتایج معاینه، نتایج آزمایش و تجویز داروها به بیماران را داشته باشد. همچنین پزشک عمومی باید بتواند شرایط بیمار و پیشرفت بهبود وی را به خوبی تحت نظر قرار داده و ارزیابی خوبی از روند درمان داشته باشد. اگر بیمار مشکل خاصی داشت که حتما باید به طور جدی بررسی شود، وظیفه پزشک عمومی ارجاع وی به یک متخصص ماهر و مجرب می باشد.

محل فعالیت پزشکان عمومی در اتریش، بیمارستان ها یا کلینیک ها می باشد که آن ها در اتاق معاینه، بررسی های لازم روی بیمار را انجام داده و در صورت تشخصیص مشکلی خاص، بیمار را به پزشک متخصص ارجاع خواهند داد. در کشور اتریش معمولا پزشکان عمومی ساعت کاری منظمی دارند و در مراکز دولتی معمولا از۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر و در کلینیک های خصوصی تا ۸ شب مشغول به کار هستند.

برای اینکه فردی به عنوان پزشک در اتریش مشغول به کار شود یا باید در دانشگاه های پزشکی اتریش، تحصیل کرده باشد و مستقیم جذب کار می شود و یا اینکه مدرک پزشکی از دانشگاه های معتبر از سراسر دنیا را ارائه نماید که در اینصورت لازم است مدارک  پزشکی عمومی خود را در اتریش معادل سازی نمایند و مجوز از نظام پزشکی اتریش دریافت نماید.

برای کار پزشکی در کشور اتریش مهم ترین مورد تسلط کامل به زبان آلمانی است. شغل پزشکی به روابط عمومی بسیار مناسب نیاز است. زیرا یک پزشک تمام روز در مواجهه با بیماران خود قرار دارد که از نظر جسمی اکثرشان در رنج هستند و طبیعتا شرایط روحی مناسبی هم ندارند. اگر پزشک زبان آن ها را به درستی متوجه نشود؛د هرگز نمی تواند به طور موثر به آنها کمک نماید.

سیستم آموزش پزشکی اتریش هدفی جز تربیت پزشکان متبحر برای بالا بردن سطح سلامت جامعه و بهداشت و درمان در این کشور ندارد. از این رو پزشکان علاوه بر دروس نظری، در طول تحصیل خود با مباحث عملی و استفاده از بهترین و مدرن ترین تجهیزات پزشکی آشنا می شوند. می دانیم که اتریش یک کشور صنعتی بوده و بهترین تولیدات صنعتی را در سطح اروپا عرضه می کند. تولیدات این کشور در زمینه تجهیزات پزشکی نیز سرآمد می باشد و دسترسی به آن ها به پزشکان این کشور کمک می کند بهترین خدمات سلامت و درمان را به بیماران ارائه نمایند.

حال به موضوع بحث اصلی خودمان یعنی درآمد پزشکان در اتریش باز می گردیم. در کشور اتریش یک پزشک بر اساس میزان ساعت کاری خود و فعالیت های جانبی که انجام می دهد، مانند تدریس در دانشگاه، درآمد متفاوتی می تواند داشته باشد. در حقیقت درآمد پزشکان در اتریش بر اساس همین معیارها که ذکر شد می تواند بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار یورو در سال باشد. البته پزشکان متخصص درآمد بالاتری نیز می توانند کسب نمایند.

سیستم بیمه درمانی در اتریش بسیار فراگیر است و اکثر مردم از آان استفاده می کنند. از این رو ویزیت پزشکان عمومی و حتی پزشکان متوسط برای مردم این کشور اصلا مبلغ بالا و نامناسبی نمی باشد. در حقیقت بیشتر بار هزینه های درمانی در اتریش بر دوش دولت این کشور و شرکت های بیمه می باشد.

کسب درآمد پزشکان در اتریش، حتی پیش از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی شروع می شود. به طور معمول دانشجویان مشغول به تحصیل پزشکی در اتریش، در دو سال آخر دوره تحصیلات خود در بیمارستان ها به کارآموزی مشغول می شوند. در این دوره کارآموزی به آن ها حقوق  مختصری به عنوان کار دانشجویی نیز پرداخت می شود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته های علوم پزشکی شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top