امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل دامپزشکی در اتریش

کشور اتریش در علوم مختلف از دیرباز مورد توجه بوده و جزو کشورهای پیشرفته در زمینه تولید علم به شمار می رود. یکی از زیرشاخه های علوم پزشکی که اتریش در آن از کشورهای پیشرو محسوب می شود، دامپزشکی است و به همین علت همه ساله تعداد زیادی از جوانان برای تحصیل دامپزشکی در اتریش اقدام می کنند. از مزیت های تحصیل دامپزشکی در اتریش، شهریه تحصیلی بسیار بسیار پایین است که در صورت مقایسه آن با شهریه تحصیل دامپزشکی در سایر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در اتریش تقریبا رایگان به حساب می آید. به همین جهت مشتاقان تحصیل دامپزشکی در اروپا، اتریش را بهترین گزینه پیش روی خود می بینند.

  • تحصیل دامپزشکی در اتریش
  • دانشگاه های دامپزشکی اتریش
  • هزینه تحصیل دامپزشکی در اتریش

به طور کلی نظام آموزشی اتریش هدف از ارائه آموزش های تئوری و عملی در علوم دامپزشکی را توانمندسازی انسان ها برای برقراری تعامل بهتر با حیوانات عنوان کرده و با استفاده از مکانیزم های بین رشته ای سعی در بالا بردن سطح اخلاق و معیارهای جامعه شناختی در این زمینه را دارد.

 

دانشگاه های دامپزشکی اتریش

برای علاقه مندان تحصیل دامپزشکی در اروپا که به دنبال دانشگاه های دامپزشکی اتریش هستند لازم است ذکر کنیم که تنها دانشگاه دامپزشکی اتریش، دانشگاه دامپزشکی وین است که به زبان آلمانی Veterinärmedizinische Universität Wien است که به صورت تخصصی ویژه رشته دامپزشکی تاسیس شده است و همانند دانشگاه وین، در پایتخت اتریش قرار دارد. برای ورود به این دانشگاه حتما باید در آزمون ورودی شامل درس های شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضی شرکت کرد.

 

هزینه تحصیل دامپزشکی در اتریش

همان طور که عرض شد تحصیل دامپزشکی در اتریش فقط در دانشگاه دامپزشکی وین میسر است و هزینه تحصیل دامپزشکی در اتریش نیز دقیقا هزینه تحصیل در این دانشگاه به شمار می رود. میزان شهریه یا هزینه تحصیل دامپزشکی در اتریش برای هر نیمسال تحصیلی دانشگاهی، برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود 363 یورو و برای دانشجویان اهل کشورهای خارج اتحادیه اروپا، حدود ۷۴۶یورو است . البته به طور کلی هزینه تحصیل در اتریش نسبت به سایر کشورها بسیار ارزان به حساب می آید.

البته هزینه های جانبی مانند بیمه نیز باید پرداخت شود که آن هم حدود ۵۵ یورو در ماه می باشد.

نکته مهمی در پرداخت شهریه ها وجود دارد و آن لزوم پرداخت سر وقت شهریه دانشگاهی است. زیرا اگر شهریه سر وقت پرداخت نشود دانشجو مجبور به پرداخت 10 درصد جریمه نیز خواهد بود. مهلت مجاز برای پرداخت شهریه هر ترم تحصیلی پاییز تا 30 نوامبر هر سال تحصیلی و بر برای ترم زمستان تا 30 آوریل هر سال تحصیلی می باشد.

 

ادامه تحصیل دامپزشکی در اتریش

در دانشگاه دامپزشکی وین، رشته دامپزشکی و کلیه دوره های تحصیلی شاخه دامپزشکی، در مقاطع تحصیلی دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان مشتاق تحصیل دامپزشکی در اتریش ارائه می گردد. از این رو در هر مقطع تحصیلی، امکان ادامه تحصیل دامپزشکی در اتریش وجود دارد.

در مقطع کارشناسی، دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه فقط به زبان آلمانی ارائه می شوند. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه برای مشتاقان تحصیل دامپزشکی در اتریش تدارک دیده شده است. پس از اتمام تحصیلات دامپزشکی، فارغ التحصیلان می توانند به تدریس در دانشگاه و طبابت حرفه ای مشغول شوند.

 

بازار کار دامپزشکی در اتریش

رشته دامپزشکی رشته ای خوب و نسبتا پولساز در کشور اتریش به شمار می رود. افرادی که تحصیل دامپزشکی در اتریش را به پایان می رسانند ابتدا باید انواع مشاغل موجود برای رشته خود را در نظر گرفته و به صورت آنلاین از سایت های موجود در این کشور مشاغل موجود را بررسی نمایند. در این راه داشتن یک CV یا رزومه مناسب خیلی کمک کننده خواهد بود. آمادگی قبلی برای شرکت در مصاحبه های شغلی نیز بسیار ضروری است. بازار کار دامپزشکی در اتریش عناوین شغلی متعددی را شامل می شود: دستیار دانشگاه، رزیدنت جراحی حیوانات کوچک، جراحی حیوانات کوچک، دستیار علمی، پرستار دامپزشکی، اپیدمیولوژیست دامپزشکی و ... .

میانگین درآمد یک اپیدمیولوژیست دامپزشکی در وین اتریش حدود ۴۰۰۰۰ یورو در سال معادل ساعتی ۲۰ یورو است که این میزان درآمد، 7 درصد بالاتر از درآمد متوسط یک اپیدمیولوژیست دامپزشکی در سایر نقاط اتریش می باشد. میانگین درآمد یک پرستار دامپزشکی در وین حدود ۳۰۰۰۰ یورو در سال یا به عبارتی ساعتی 15 یورو است که مجددا این هم 7 درصد بالاتر از سایر نقاط این کشور می باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل دامپزشکی و سایر رشته ها در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top