امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

فاخ هوخ شوله (fachhochschule) چیست؟

هر کشوری در نظام آموزشی خود مواردی دارد که شاید شبیه آن در کشورهای دیگر موجود نباشد و شاید هم در کشورهای دیگر چیزی شبیه یا معادل تقریبی آن وجود داشته باشد. در مورد سیستم آموزش عالی کشور آلمان نیز به همین صورت است و مفاهیمی مانند فاخ هوخ شوله یا Fachhochschule وجود دارد که برای بسیاری افراد در کشورهای دیگر ناشناخته است و شاید ندانند فاخ هوخ شوله (fachhochschule) چیست؟ از آن جا که سیستم آموزشی اتریش تقریبا به تبعیت از سیستم آموزشی آلمان برنامه ریزی شده است لازم دیدم ابتدا به انواع دانشگاه ها در کشورهای آلمان و اتریش بپردازیم و سپس به این نوع از مراکز آموزشی این کشورها اشاره نماییم.

  • فاخ هوخ شوله (fachhochschule) چیست؟
  • انواع دانشگاه در کشورهای آلمان و اتریش
  • دانشگاه های علمی کاربردی در اتریش

انواع دانشگاه در کشورهای آلمان و اتریش

در نظام آموزشی آلمان و به تبع آن اتریش، سه نوع دانشگاه تعریف شده است که عبارتند از:

1. Universität : همان دانشگاه های معمول مانند همه جای دنیا هستند.

2. Fachhochschule : فاخ هوخ شوله ها مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای هستند که به نوعی معادل دانشگاه های علمی کاربردی به حساب می آیند

3. Kunst- und Musikhochschule : این آموزشگاه ها، مدارس عالی هنر و موسیقی در سیستم آموزشی آلمان به حساب می آیند.

سه نوع مراکز آموزش عالی هم وجود دارد که فقط برای افرادی که مقیم آلمان هستند در آن ها پذیرش تحصیلی صادر می شود:

مراکز آموزش عالی تربیت معلم

آموزشگاه های حرفه ای

مراکز آموزش عالی مربوط به کلیساها

 

دانشگاه های علمی کاربردی در اتریش

دانشگاه های علمی کاربردی در اتریش و آلمان، به اختصار FH نامیده می شوند که مخفف فاخ هوخ شوله یا Fachhochschule می باشد. این مراکز آموزشی می توانند دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را برگزار نمایند. اما تفاوت اصلی این دانشگاه های علمی کاربردی که در زبان انگلیسی University of Applied Sciences نامیده می شوند با دانشگاه های معمولی این است که تمرکز این مراکز آموزشی به جای بخش های تئوریک و تحقیقاتی، بیشتر روی جنبه عملی و کاربردی علوم است.

برای اخذ پذیرش تحصیلی در فاخ هوخ شوله ها در کشور اتریش، باید تا حدودی زبان آلمانی و یا انگلیسی دانست  و آزمون ورودی این نوع مراکز را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. حتما برای شرکت در آزمون ورودی فاخ هوخ شوله ها باید به طریقی در کشور اتریش حضور داشت. برای دانشجویانی که از کشورهای خارج از محدوده اتحادیه اروپا برای تحصیل در فاخ هوخ شوله ها به اتریش می آیند، هزینه تحصیل در اتریش در این موسسات این کشور، برابر با هزینه تحصیل در دانشگاه های معمولی این کشور می باشد.

مزیت دانشگاه های علمی کاربردی اتریش و آلمان این است که فارغ التحصیلان آن ها به علت یادگیری مهارت های عملی در دوران تحصیل خود، در پیدا کردن مشاغل خوب بسیار موفق تر از فارغ التحصیلان دانشگاه های عادی اتریش و آلمان هستند.

در 10 سال اخیر اقبال به تحصیل در فاخ هوخ شوله ها هم در آلمان و هم در اتریش بالاتر رفته و از این رو تعداد این موسسات آموزش عالی نیز در این دو کشور رو به افزایش می باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در  فاخ هوخ شوله (fachhochschule) ها و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top