امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه گراتس اتریش

یکی دیگر از دانشگاه های با قدمت بالا در کشور اتریش که بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه در ایالت اشتایرمارک این کشور به شمار می رود دانشگاه کارل فرانتس گراتس معروف به دانشگاه گراتس یا University of Graz است که در زبان آلمانی Karl-Franzens-Universität Graz نامیده می شود. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی در کشور اتریش محسوب می شود، به علت قرار گرفتن در نزدیکی مرز کشور اسلوونی و شهرهای بزرگ ماریبور و لوبلیانا در این کشور، میزبان دانشجویان بسیار پرتعدادی از کشور اسلوونی می باشد که به قصد تحصیل در دانشگاه گراتس اتریش وارد این کشور می شوند. همچنین همه ساله بسیاری از علاقه مندان تحصیل در اتریش از سراسر جهان و حتی کشور عزیز خودمان ایران نیز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه گراتس اپلای می کنند. در ادامه بیشتر با این دانشگاه برجسته کشور اتریش آشنا خواهیم شد.

  • دانشگاه گراتس اتریش
  • دانشگاه کارل فرانتس گراتس
  • تحصیل در دانشگاه گراتس

رتبه دانشگاه گراتس

این دانشگاه همواره از دانشگاه های برتر اتریش به شمار می رفته و در آخرین رتبه بندی اعلام شده QS، رنکینگ دانشگاه گراتس اتریش در دنیا، 150 بوده است. اما رتبه دانشگاه گراتس در میان دانشگاه های کشور اتریش نیز همواره بین 2 تا 4 متغیر بوده است.

 

تاریخچه دانشگاه کارل فرانتس گراتس

در بیان تاریخچه دانشگاه کارل فرانتس گراتس اتریش باید عرض کرد که این دانشگاه در سال 1585 میلادی توسط ارشیدوک جان در ایالت اشتایرمارک اتریش تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی کشور اتریش به حساب می آید. همین سابقه علمی طولانی از دلایل ارزش و اعتبار دانشگاه گراتس به شمار می رود.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه گراتس

مانند سایر دانشگاه های اتریش، هزینه تحصیل در دانشگاه گراتس نیز واقعا ناچیز است و اگر آن را با هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر سایر کشورهای پیشرفته در اروپا مقایسه کنیم، می توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه گراتس و سایر دانشگاه های اتریش تقریبا رایگان است. شهریه دانشگاه گراتس برای دانشجویان ایرانی و کشورهای جهان سوم ۷۵۰ یورو می باشد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه گراتس اتریش

این دانشگاه با حدود 1240 کارمند و 2676 عضو هیات علمی به حدود 31500 دانشجوی شاغل به تحصیل خدمت رسانی می کند. دانشکده های دانشگاه گراتس عبارتند از:

- دانشکده عمران

- دانشکده معماری

- دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی پزشکی

- دانشکده برق و اطلاعات مهندسی

- دانشکده مهندسی مکانیک و اقتصاد

- دانشکده شیمی

رشته های تحصیلی دانشگاه گراتس اتریش در قالب همین دانشکده ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شوند. برای دانشجویانی که به پیشرفت تحصیلی و در نهایت موفقیت شغلی فکر می کنند تحصیل در دانشگاه گراتس اتریش، یک موقعیت استثنایی به حساب می آید. بودجه سالانه ای حدود 205 میلیون یورو به این دانشگاه تعلق می گیرد که رقمی بسیار قابل ملاحظه است. در این دانشگاه بودجه بسیاری برای تحقیقات در نظر گرفته شده و این موضوع دانشگاه گراتس را از نظر پژوهش به یکی از برترین دانشگاه های جهان تبدیل کرده است. در برنامه های پژوهشی دانشگاه گراتس اتریش، رشته های دارای اولویت، نانو تکنولوژی، بهینه سازی شبکه های جهانی و علوم زیستی هستند که این دانشگاه از برترین دانشگاه های اروپا و جهان در این زمینه ها به شمار می رود. همچنین این دانشگاه از نظر رشته های هنر و علوم انسانی نیز در بالاترین جایگاه قرار دارد.

 

مشاهیر دانشگاه گراتس

اگر به لیست مشاهیر دانشگاه گراتس نگاهی بیندازیم می بینیم که 9 نفر از فارغ التحصیلان، اساتید و یا محققینی که به نوعی در این دانشگاه فعالیت داشته اند موفق به کسب جایزه نوبل شده اند. اروین شرودینگر (فیزیکدان اتریشی)، اتو لوی (داروشناس آلمانی)، فریتس پرگل (پزشک و شیمیدان اتریشی)، یولیوس واگنر یاورگ (دانشمند پزشکی از اتریش)، والتر هرمان نرنست (شیمیدان آلمانی)، گرتی کوری (زیست شیمیدان آمریکایی)، ایوو آندریچ (رمان نویس کروات اهل بوسنی) و کارل فون فریش دانشمند اتریشی برندگان جایزه نوبل بودند که به نوعی در کارهای علمی با دانشگاه گراتس در ارتباط و همکاری بودند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه گراتس و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top