امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه دامپزشکی وین

اصلی ترین دانشگاه دامپزشکی اتریش، دانشگاه دامپزشکی وین به شمار می رود که در زبان آلمانیVeterinärmedizinische Universität Wien نامیده می شود که نام کوتاه شده و مخفف آن VUW است و به اختصار در زبان انگلیسی نیز به VetMedUni شهرت یافته است. تحصیل در دانشگاه دامپزشکی وین اتریش به علت سطح علمی مناسب آن، مشتاقان فراوان دارد. این موسسه علمی تحقیقاتی تنها دانشگاه دامپزشکی کشور اتریش به شمار می رود و از سال 1996 میلادی در پردیس دانشگاهی در منطقه بیت و یکم شهر وین قرار گرفته است.

  • دانشگاه دامپزشکی وین
  • تحصیل در دانشگاه دامپزشکی وین
  • دانشگاه دامپزشکی وین اتریش

تاریخچه دانشگاه دامپزشکی وین

مانند اکثر دانشگاه های اتریش تاریخچه دانشگاه دامپزشکی وین نیز به قرن های پیشین برمی گردد. دانشگاه دامپزشکی وین ابتدا در سال 1756 میلادی به عنوان مدرسه درمان و جراحی و نگهداری اسب K & K توسط ملکه ماریا ترزا تاسیس رسید. لازم به ذکر است در میان قدیمی ترین دانشگاه های دامپزشکی جهان، این دانشگاه رتبه سوم را از آن خود کرده است. همچنین دانشگاه دامپزشکی وین، قدیمی ترین دانشگاه دامپزشکی آلمانی زبان دنیاست.

 

رتبه دانشگاه دامپزشکی وین

طبق آخرین رنکینگ اعلام شده رتبه دانشگاه دامپزشکی وین در میان دانشگاه های اتریش 27 می باشد. همچنین رنکینگ دانشگاه دامپزشکی وین در رده بندی دانشگاه های دنیا، رتبه 827 است اما این دانشگاه از نظر معیار کیفیت آموزشی در رتبه 387 دنیا قرار دارد.

 

تحصیل در دانشگاه دامپزشکی وین اتریش

در این دانشگاه موضوعات اصلی آموزشی مورد توجه شامل دامداری، آسایش حیوانات، انسان و محیط زیست، زیست پزشکی و سلامت غذا می باشد. سطح علمی آموزشی این داتشگاه بسیار بالا بوده و تحصیل در دانشگاه دامپزشکی وین اتریش به همین علت بسیار مورد توجه جوانان از داخل اتریش و سایر کشورها قرار می گیرد.

هدف از ارائه دوره های دیپلم و سپس کارشناسی در این دانشگاه ارائه آموزش های عملی و تئوری در زمینه های علوم طبیعی، انسانی و همچنین علوم دام برای بالا بردن تجربه و دانش فارغ التحصیلان برای تعامل بهتر با دام می باشد. همچنین آموزش های جامعه شناختی متعددی برای بالا بردن صلاحیت های اخلاقی فارغ التحصیلان ارائه می گردد.

هدف از برگزاری و ارائه دوره های کارشناسی ارشد در این دانشگاه تربیت افراد متخصص برای شکل دهی علمی و اخلاقی به نعامل انسان و حیوانات است.

اما در دوره دکتری دانشگاه دامپزشکی وین، هدف تربیت دانشمندان علوم دام و رشته های مرتبط برای انجام پژوهش های علمی و تدریس در زمینه های علوم طبیعی می باشد.

این دانشگاه دارای کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی بوده که در همکاری تنگاتنگی با بخشهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی هستند. کتابخانه دانشگاه نیز از قدیمی ترین کتابخانه های مرجع در زمینه رشته دامپزشکی به شمار می رود.

حدود 1000 کارمند در این دانشگاه مشغول به خدمت رسانی به دانشجویان هستند. همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه حدود 2300 دانشجو می باشند که از خود اتریش و سایر کشورها هستند.

 

شهریه دانشگاه دامپزشکی وین

شهریه دانشگاه دامپزشکی وین، برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا 383 یورو برای هر ترم تحصیلی و برای دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا حدود 746 یورو است.

خوابگاه دانشگاه دامپزشکی وین نیز برای اقامت دانشجویان مهیاست و هزینه آن حدود 300 الی 400 یورو در ماه می باشد.

 

رشته های دانشگاه دامپزشکی وین

مقاطع تحصیلی مختلف اعم از دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ارائه میشود و دوره های تحصیلی ارائه شده به زبان های انگلیسی و آلمانی هستند. رشته های دانشگاه دامپزشکی وین در مقطع دیپلم و کارشناسی به زبان آلمانی و در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می گردد. رشته های دانشگاه دامپزشکی وین عبارتند از:

علوم زیست پزشکی

بهداشت عمومی دام و دامپزشکی

دامپزشکی

بافت شناسی

حیوانات اهی و اسب ها

زیست پزشکی سنجشی

زیست پزشکی و زیست فناوری

زیست شناسی سنجشی

ارتباط متقابل انسان و حیوان

 

دانشکده های دانشگاه دامپزشکی وین

رشته های ارائه شده در این دانشگاه در قالب دانشکده های دانشگاه دامپزشکی وین به دانشجویان ارائه می گردد که عبارتند از:

گروه علوم پزشکی

گروه پاتوبیولوژی

گروه حیوانات و اسب

گروه بیولوژی و تکامل یکپارچه

گروه حیوانات قابل نگهداری در مزرعه و بهداشت عمومی دامپزشکی

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه دامپزشکی وین و به طور کلی تحصیل دامپزشکی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top