امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه اینسبروک

یکی از بهترین دانشگاه های اتریش که در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارد دانشگاه اینسبروک اتریش است که به نام دانشگاه لئوپولد فرانتسنس اینسبروک نیز مشهور است و در ایالت تیرول کشور اتریش واقع شده است. نام این دانشگاه در زبان آلمانی به صورت Leopold-Franzens-Universität Innsbruck بیان می شود. همچنین به اختصار دانشگاه اینسبروک را دانشگاه LFU نیز می خوانند. دانشگاه اینسبروک اتریش که در حال حاضر بزرگ ترین دانشگاه ایالت تیرول و بزرگ ترین مرکز علمی پژوهشی غرب کشور اتریش به شمار می رود و در کل کشور اتریش پس از دو دانشگاه بسیار معتبر وین و گراتس، سومین دانشگاه بزرگ این کشور به حساب می آید. شهر اینسبروک به علت موقعیت قرارگیری در دل کوههای مرتفع آلپ، مکانی مناسب برای ورزش های زمستانی به حساب می آید و میزبانی المپیک زمستانی جوانان در سال 2012 میلادی نیز از آن  این شهر بوده است.

  • دانشگاه اینسبروک
  • تحصیل در دانشگاه اینسبروک اتریش
  • دانشگاه اینسبروک اتریش

تاریخچه دانشگاه اینسبروک اتریش

در مورد تاریخچه دانشگاه اینسبروک اتریش باید عرض کرد که این دانشگاه قدیمی و مطرح کشور اتریش در سال 1669 میلادی توسط امپراتور لئوپولد اول در قلب شهر اینسبروک در ایالت تیرول کشور اتریش تاسیس شده و به نوعی در قلب کوههای آلپ قرار گرفته است. مکان قرارگیری این دانشگاه طوریست که ساکنین تیرول، جنوب تیرول، فور آرلبرگ و لیختن اشتاین این دانشگاه را معمولا به عنوان مقصد تحصیل خود بر می گزینند. 8 سال پس از تاسیس دانشگاه اینسبروک، چهار دانشکده آموزش عالی آن تاسیس شدند. اما تا 150 سال تاریخ این دانشگاه بسیار پر فراز و نشیب پیش رفت و دو بار امتیاز داشتن دانشگاه از این شهرستان کشور اتریش گرفته شد. اما سرانجام در سال 1825 میلادی امپراتور فرانتس اول امتیاز ترمیم را صادر کرد و دانشکده فلسفه و حقوق در این دانشگاه بازگشایی شدند. از همین زمان بود که نام Leopold-Franzens روی این دانشگاه قرار داده شد. این دانشگه از آن زمان توسعه زیادی داشته و دانشکده های دیگری نیز در آن تاسیس شده اند.

 

رتبه دانشگاه اینسبروک اتریش

دانشگاه اینسبروک که از نظر وزارت علوم ایران نیز جزو دانشگاه های ممتاز کشور اتریش است، جزو دانشگاه های برتر اروپا به شمار می رود. رتبه دانشگاه اینسبروک اتریش در سطح جهان 279 می باشد. این در حالی است که رنکینگ دانشگاه اینسبروک در میان دانشگاه های خود کشور اتریش نیز 3 است و در کنار دانشگاه وین و دانشگاه صنعتی وین، از برترین دانشگاه های اتریش به شمار می رود.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه اینسبروک

تنوع رشته های تحصیلی دانشگاه اینسبروک بسیار زیاد می باشد. اما از دلایل شهرت این دانشگاه دانشکده علوم پایه آن است. زیرا این دانشگاه از نظر علوم پایه از دانشگاه های پیشرو در کل قاره سبز به شمار می آید. از نظر علوم انسانی نیز دانشگاه اینسبروک، بسیار سطح بالا محسوب می شود. هچنین گروه نجوم و اخترفیزیک دانشگاه اینسبروک شهرت بسیاری نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان دارد.

اما تاکید و محور اصلی برنامه های مطالعاتی دانشگاه اینسبروک اتریش، تحقیق روی مباحثی چون مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی مناطق کوهستانی است که بنا بر نیازهای خود این منطقه تعیین شده است.

رشته های تحصیلی دانشگاه اینسبروک در قالب دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. لیست دانشکده های دانشگاه اینسبروک عبارتند از: دانشکده های معماری، علوم فنی، آموزش، ریاضی فیزیک و علوم کامپیوتر،مدیریت، اقتصاد و آمار، حقوق، جغرافیا و علوم زیستی،شیمی و داروسازی، تربیت معلم، علوم سیاسی و جامعه شناسی، زیست شناسی، روانشناسی و علوم ورزشی، علوم انسانی 1 شامل فلسفه و تاریخ، علوم انسانی 2 شامل زبان و ادبیات، و همچنین الهیات کاتولیک.

 

برندگان جایزه نوبل از دانشگاه اینسبروک

امکان تحصیل در دانشگاه اینسبروک یک فرصت عالی برای هر دانشجویی به حساب می آید به ویژه اگر بدانید 4 نفر از برندگان جایزه نوبل از دانشگاه اینسبروک بوده و در این دانشگاه دارای کرسی استادی بوده اند که عبارتند از:

فریتس پرگل : پزشک و شیمیدان برجسته اتریشی که از سال 1923 تا 1916 استاد دانشگاه اینسبروک بوده است و در سال 1923 به علت ابداع روش میکرو آنالیزر مواد آلی جایزه نوبل شیمی را از آن خود کرد.

هانس فیشر: شیمیدان برجسته آلمانی که در سال های 1916 تا 1918 کرسی دانشیاری دانشگاه اینسبر.ک را در اختیار داشته در سال 1931 میلادی به علت تحقیقات در ساختار سبزینه موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی شد.

ویکتور فرانسیس هس: فیزیکدان اتریشی آلمانی که در سال 1931 در دانشگاه اینسبروک به پژوهش مشغول بوده و در سال 1936 به همراه کارل دیوید اندرسون به دلیل کشف تابش کیهانی، موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد.

آدولف ویندواس: شیمیدان آلمانی که از سال 1916 تا 1918 در دانشگاه اینسبروک مشغول پژوهش بود به علت کشف نقش حیاتی ویتامین ها در سال 1928 موفق به اخذ جایزه نوبل شد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه اینسبروک و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top