امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه صنعتی وین

بزرگترین و معروف ترین دانشگاه اتریش در زمینه رشته های فنی مهندسی و صنعتی، دانشگاه صنعتی وین یا Technische Universität Wien می باشد که با نام های دیگری چون دانشگاه فنی وین و دانشگاه تکنیک وین نیز شناخته می شود. تاسیس این دانشگاه به سال 1815 میلادی بر می گردد که در ابتدا موسسه سلطنتی پلی تکنیک وین نام گرفته بود و طبق اسناد تاریخی، اولین دانشگاه صنعتی آلمانی زبان در دنیا بوده است. پس از اینکه در سال های منتهی به دهه 1870 این دانشگاه به 5 دانشکده تقسیم بندی شد، سر انجام در سال 1872 نام مدرسه عالی فنی را بر آن نهادند و در نهایت سال 1975 نام امروزی آن یعنی دانشگاه صنعتی وین را روی آن نهادند. شعار این مرکز آموزشی تحقیقاتی " فناوری برای مردم " است و در این راستا تحقیقات را در رشته های مبتنی بر فناوری متمرکز کرده است.

  • دانشگاه صنعتی وین
  • رنکینگ دانشگاه صنعتی وین اتریش
  • تحصیل در دانشگاه فنی وین

رنکینگ دانشگاه صنعتی وین اتریش

یکی از دلایلی که جوانان زیادی همه ساله برای اخذ پذیرش تحصیلی و تحصیل در دانشگاه صنعتی وین اقدام می کنند و داوطلبان همه ساله تعدادشان بیشتر نیز می شود، مناسب بودن رنکینگ دانشگاه صنعتی وین اتریش است که بر طبق سیستم رتبه بندی Times در دنیا رتبه 91 را به خود اختصاص داده که واقعا رتبه ای فاخر و نشان دهنده سطح علمی بالا و ارزش تحصیلی و معتبر بودن مدارک تحصیلی ارائه شده در این‌ دانشگاه است. اگر ملاک، سیستم رتبه بندی QS باشد؛ رتبه دانشگاه صنعتی وین، در دنیا 274 می باشد. اما بر طبق همین سیستم رتبه بندی این دانشگاه در میان دانشگاه های فنی مهندسی و تکنولوژی در دنیا رتبه 115 را به خود اختصاص داده است. در برخی رشته ها مانند علوم کامپیوتر این دانشگاه از برترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود.

 

تحصیل در دانشگاه فنی وین

امکان تحصیل در دانشگاه فنی وین، همه ساله تعداد زیادی دانشجو را از سراسر دنیا به پایتخت کشور اتریش می کشاند. علاقه مندان تحصیل مهندسی در اروپا می دانند که کیفیت تحصیل در دانشگاه صنعتی وین در سطح بهترین دانشگاه های فنی مهندسی و صنعتی در اروپا می باشد.

هم اکنون حدود 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مشغول به تحصیل در دانشگاه صنعتی وین اتریش هستند. طبق سیستم آموزشی کشور اتریش، تحصیل در دانشگاه فنی وین مستلزم گذراندن 180 واحد تحصیلی در 6 ترم بوده و برای تحصیل در دانشگاه صنعتی وین در مقطع کارشناسی ارشد باید 120 واحد درسی در قالب 4 ترم تحصیلی با موفقیت پست سر گذاشته شود. تحصیل دکتری در این دانشگاه نیز مستلزم گذراندن 180 واحد است که 162 واحد آن را پایان نامه تشکیل می دهد.

از مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی وین می توان به امکان بالای فارغ التحصیلان آن برای یافتن مشاغل مناسب در کشور اتریش اشاره کرد. از طرف دیگر به علت مناسب بودن رنکینگ دانشگاه صنعتی وین، مدارک تحصیلی دانشجویان این دانشگاه در اکثر تقاط دنیا مورد پذیرش بوده و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند در سایر کشورهای پیشرفته دنیا نیز شانس بالایی برای یافتن شغل مناسب داشته باشند. همچنین چون دانشگاه فنی وین در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان قرار دارد، مدارک دانشجویان ایرانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند در ایران نیز معتبر دانسته شده و برای یافتن شغل خوب در ایران نیز بسیار به چشم می آید.

ددلاین برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه صنعتی وین، برای ترم زمستان، 5 سپتامبر و برای ترم پاییز، 5 فوریه می باشد که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فنی وین باید حتما قبل از این زمان ها مدارک خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی ارائه نمایند.

 

رشته های تحصیلی در دانشگاه تکنیک وین

طبق وسیعی از رشته های تحصیلی در دانشگاه فنی وین ارائه می گردد. در قالب 8 دانشکده ذیل، دوره های رشته های تحصیلی در دانشگاه وین به دانشجویان ارائه می گردد:

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده معماری و برنامه ریزی

دانشکده مهندسی مکانیک و صنایع

دانشکده کامپیوتر

دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات

دانشکده شیمی فنی

دانشکده ریاضی و اطلاعات جغرافیایی

دانشکده فیزیک

این دانشگاه از بهترین دانشگاه های معماری و شهرسازی در اتریش برای علاقه مندان تحصیل معماری در اتریش به شمار می رود. بیشتر تمرکز برنامه های این دانشگاه روی تحقیقات مبتنی بر آموزش تمرکز یافته است.

 

فارغ التحصیلان شاخص دانشگاه فنی وین

شاید یکی از بزرگ ترین و ارزشمند ترین فارغ التحصیلان دانشگاه فنی وین را بتوان اتو واگنر معمار ارزشمند اتریشی دانست. برخی برندگان جایزه نوبل نیز از این دانشگاه بوده اند که از جمله آن ها می توان به ریچارد زیگمندی شیمیدان اشاره نمود. فرانتس ویه بوک که اولین فضانورد اتریشی بوده است نیز تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تکنیک وین گذراند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه صنعتی وین و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top