امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت

یکی از دانشگاه های معتبر و دولتی کشور اتریش، دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورتUniversity of Klagenfurt  یا ALPEN-ADRIA-UNIVERSITÄT KLAGENFURT است که آن را به اختصار دانشگاه کلاگنفورت یا AAU  نیز می خوانند و از نظر جغرافیایی در ایالت زیبا و خوش آب و هوای کرنتن با دریاچه ها و کوههای بسیار زیبا در مجاورت مرز اسلوونی واقع شده است. در حقیقت این دانشگاه، بزرگ ترین مرکز آکادمیک و پژوهشی در استان کرنتن اتریش به شمار می رود. حدود 12 هزار دانشجو امروزه در دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت اتریش مشغول به تحصیل هستند که بخش قابل ملاحظه ای را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

 

  • دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت
  • دانشکده های دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت
  • رتبه دانشگاه کلاگن فورت

تاریخچه دانشگاه کلاگنفورت

دانشگاه کلاگنفورت از دانشگاه های نسبتا جوان کشور اتریش به شمار می رود. از این رو تاریخچه دانشگاه کلاگنفورت برعکس دانشگاه های پر قدمتی مانند دانشگاه وین، چندان پرفراز و نشیب نیست. ابتدا پارلمان اتریش در سال 1970 دستور تاسیس کالج آموزشی علوم تربیتی در منطقه کلاگفنورت را داد و سپس در روند توسعه، در سال 1972 اجازه اعطای مدرک دکتری را نیز به این مرکز آموزشی دادند. در سال 1975 میلادی نام آن دستخوش تغییر شد و به دانشگاه علوم آموزشی تغییر پیدا کرد. در نهایت نام دانشگاه کلاگنفورت را در سال 1983 بر آن نهادند. از سال 2003 میلادی نیز لقب آلپن آدریا کلاگنفورت نیز بر این دانشگاه نهاده شده است  و آلپن آدریا نام زیستگاهی است که در اروپای مرکزی است و کل کشور اسلوونی؛ استانهای کرنتن و اشتایرمارک در اتریش و استانهای ونیز در ایتالیا را شامل می شود.

 

رتبه دانشگاه کلاگن فورت

تمرکز دانشگاه کلاگنفورت روی رشته های فنی، تکنولوژی و ریاضیات بوده و علوم طبیعی در میان دپارتمان های دانشگاه، حضوری کم رنگ دارند. به همین جهت این دانشگاه در رنکینگ بین المللی دارای رتبه چندان فوق العاده ای نیست. طبق اعلام سیستم رتبه بندی QS در سال 2017، رتبه دانشگاه کلاگن فورت در بازه 751 تا 800 در میان دانشگاه های دنیا قرار داشت. اما رنکینگ دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت در میان دانشگاه های جوان دنیا، در بازه 100 تا 150 قرار داشته است.

 

رشته های دانشگاه کلاگنفورت اتریش

تنوع رشته های دانشگاه کلاگنفورت اتریش بسیار بالا بوده و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در قالب دوره های تحصیلی متنوع به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اتریش ارائه می گردد. به اختصار رشته های ارائه شده در دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت اتریش و دوره های مقاطع مختلف تحصیلی آن ها عبارتند از:

مطالعات آلمان (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

مطالعات اسلاوی (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

زبان انگلیسی و مطالعات آمریکا (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

روانشناسی (کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا)

علوم تربیتی (کارشناسی)

علوم کاربردی فرهنگی (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

کسب و کار و قانون (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

مدیریت بازرگانی کاربردی (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

فلسفه (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

تاریخ (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

جغرافیا (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

ارتباطات و علوم رسانه ای (کارشناسی)

مدیریت اطلاعات (کارشناسی ، کارشناسی ارشد)

فناوری اطلاعات (کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا)

انفورماتیک (کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا)

ریاضیات فنی (کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا)

علوم طبیعی (دکترا)

فلسفه (دکترا)

علوم اجتماعی و اقتصادی (دکترا)

فناوری (دکترا)

 

دانشکده های دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت

دانشکده های دانشگاه آلپن آدیا کلاگنفورت علاوه بر خود شهر کلاگنفورت، در دو شهر دیگر کشور اتریش یعنی وین و گراتس نیز واقع هستند. پردیس اصلی دانشگاه در نزدیکی مرکز تاریخی شهر کلاگنفورت که یادگار دوران تاریخی رنسانس است و همچنین در شرق دریاچهWörthersee  واقع شده است که زیباترین دریاچه کشور اتریش بوده و بسیاری از فیلم های سینمایی مشهور با بازی جیمز باند در اطراف این دریاچه فیلم برداری شده است. 4 دانشکده اصلی ارائه دهنده برنامه های تحصیلی این دانشگاه هستند و عبارتند از:

- دانشکده مدیریت و اقتصاد: این دانشکده متشکل از 9 دپارتمان تشکیل شده که مهم ترین موارد در میان آن ها عبارتند از: اقتصاد، مدیریت اقتصادی، مدیریت کسب و کار؛مدیریت نو آوری و کارآفرینی، حقوقی و ... .

- دانشکده فنی: این دانشکده دارای 9 دپارتمان است که مهم ترین موارد آن ها عبارتند از: فناوری اطلاعات، سیستم های انفورماتیک، انفورماتیک کاربردی، سیستم های شبکه بندی و جاسازی شده، ریاضیات و آمار.

- دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی: 12 دپارتمان تشکیل دهنده این دانشکده هستند که مهم ترین موارد در میان آن ها عبارتند از: زبان آلمانی، زبان انگلیسی، روانشناسی، تاریخ، فلسفه و آنالیز فرهنگی.

- دانشکده مطالعات میان رشته ای یا IFF: این دانشکده از 5 دپارتمان: توسعه آموزشی و مدارس، مراقبت تسکینی و اخلاق سازمانی، مطالعات علوم و تکنولوژی، ارتباطات علمی و تحقیقات دانشگاهی و همچنین بوم شناسی اجتماعی تشکیل شده است.

 

تاسیس دانشکده مطالعات میان رشته ای دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت بر می گردد به سال 2004 میلادی. تمرکز دانشکده فنی دانشگاه کلاگنفورت روی فناوری اطلاعات، تکنولوژی انفورماتیک و مباحث مرتبط با آن ها می باشد.

موسسات پژوهشی مانند موسسه موسیل رابرت و سازمان جایزه باخمان نیز در قالب همین دانشگاه قرار می گیرند.  

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top