امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اتریش

سال هاست که تصمیم گیران و مدیران به علت منابع محدود غذایی که در اثر خشکسالی ، کمبود منابع آب و تغییرات اقلیمی تشدید شده و با در نظر داشتن افزایش جمعیت زمین به فکر تغییرات در روش های کشت گیاهان و پرورش دام و صنعتی کردن آن افتاده اند و این مهم با تکیه بر تخصص افرادی که در زمینه مهندسی کشاورزی در گرایش های مختلف متخصص هستند امکانپذیر شده است. از این رو تخصص افرادی که به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی می پردازند، برای حفظ روند توسعه پایدار جهانی لازم به نظر می رسد. در این میان بسیاری از علاقه مندان این رشته در کشور خودمان نیز ترجیح می دهند به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اروپا اقدام نمایند و همه ساله برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشاورزی اروپا اپلای می کنند. اما از بین کشورهای اروپایی، تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اتریش، یکی از بهترین گزینه ها می باشد که در ادامه بیشتر به آن اشاره ی نماییم.

  • تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اتریش
  • بورسیه تحصیلی رشته کشاورزی
  • دانشگاه های کشاورزی اتریش

آشنایی با رشته کشاورزی

کشاورزی رشته ای است که با طبیعت به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط است و افرادی که قصد تحصیل در رشته کشاورزی را دارند باید به کار در دل طبیعت و بیرون از محیط بسته علاقه داشته باشند. برای این افراد معمولا امکان کار پشت میز به ندرت وجود دارد. افرادی می توانند در این رشته موفق باشند که روحیه شان با چنین محیط کاری سازگاری داشته باشد.

اما در مورد میزان درآمد فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در کشورهای مختلف نیز نمی توان عدد ثابتی را اعلام کرد. در این رشته درآمد دقیقا به شرکتی که در آن کار خواهید کرد وابسته است. مشکل این رشته تعداد بالای فارغ التحصیلان و محدود بودن ظرفیت های شغلی موجود است که موجب می شود در اکثر کشورها بسیاری از فارغ التحصیلان آن نتوانند جذب بازار کار مرتبط با رشته تحصیلی خود شوند.

حال در راستای معرفی بیشتر و آشنایی با رشته کشاورزی، به گرایش های معمول این رشته در مقطع کارشناسی در کشور خودمان اشاره می نماییم که عبارتند از: گرایش آب، اقتصاد کشاورزی، زراعت و اصلاح نباتات و ماشین آلات کشاورزی.

 

دانشگاه های کشاورزی اتریش

قطعا افرادی که به تحصیل در دانشگاه های کشاورزی اتریش مشتاق هستند باید نام دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین را شنیده باشند. این دانشگاه که به بودن کولتور یا بوکو وین نیز معروف است از دانشگاه های خوب برای تحصیل رشته کشاورزی در اروپا به شمار می رود. این دانشگاه امکان تحصیل در رشته های مرتبط با علوم و منابع طبیعی و زیستی و همچنین گرایش های کشاورزی را به دو زبان انگلیسی و آلمانی برای علاقه مندان تحصیل در اتریش مهیا کرده است.

در این دانشگاه دپارتمان های کشاورزی، علوم خاک، باغبانی، دامداری، بیوتکنولوژی، علوم گیاهی، مدیریت منابع آب، علوم شیمی و مواد غذایی برای تدریس رشته های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی به دانشجویان علاقه مند در نظر گرفته شده است. آزمایشگاه های کشاورزی و بیوتکنولوژی مجهز این دانشگاه نیز برای آموزش عملی دروس طرح شده، بسیار کاربردی می باشند و همین مسائل روی هم موجب شده این دانشگاه از بهترین دانشگاه های کشاورزی اروپا به شمار برود. در حال حاضر رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های کشاورزی و منابع طبیعی اروپا، هشتم و در دنیا 39 ام می باشد.

رشته های علوم کشت و مهندسی محیط زیست و همچنین علوم غذایی و بیوتکنولوژی و جنگلداری در این دانشگاه در مقطع کارشناسی در ارتباط با مباحث کشاورزی ارائه می گردد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های علوم جانوری و گیاهی، بیوتکنولوژی و مهندسی محیط، مهندسی محیط و منابع، علوم غذایی و تکنولوژی غذایی و جنگلبانی و همچنین اقتصاد غذایی و کشاورزی و زیست کشاورزی، در این دانشگاه در ارتباط با مباحث کشاورزی ارائه می شود.

 

بورسیه تحصیلی رشته کشاورزی

با داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری و همچنین مدرک زبان معتبر آلمانی یا انگلیسی با نمره بالا می توان در دانشگاه بودن کولتور وین، برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اتریش پذیرش گرفت و در صورت داشتن معدل ممتاز تحصیلی و نمره زبان خیلی بالا و همچنین رزومه خیلی وزین، حتی می توان به اخذ بورسیه تحصیلی رشته کشاورزی در اتریش نیز امیدوار بود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی کشاورزی در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top