امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس

همان طور که می دانیم به علت شهرت کشور اتریش در عرضه فرهنگ و موسیقی، همه ساله بسیاری از جوانان مستعد از سراسر دنیا و حتی از کشور خودمان برای تحصیل هنر در اتریش تقاضای اخذ پذیرش می دهند. در این میان یکی از بهترین دانشگاه های هنر اتریش، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس است که نام آن در زبان آلمانی Die Universität für Musik und darstellende Kunst Graz بوده و متقاضیان زیادی همه ساله برای اخذ پذیرش تحصیلی از آن اپلای می کنند. این دانشگاه که با نام دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس The university of music and Dramatic Arts Graz نیز شناخته می شود، از معتبرترین دانشگاه ها در زمینه موسیقی و هنرهای دراماتیک به شمار می رود.

  • دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس
  • شرایط تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس اتریش
  • رشته های تحصیلی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس

 

شهر گراتس اتریش یک شهر دانشجویی به شمار می رود؛ زیرا 3 دانشگاه معتبر در این شهر قرار داشته و در مجموع بیش از 35 هزار دانشجو در دانشگاه های گراتس مشغول به تحصیل هستند. در این شهر، علاوه بر دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس، دو دانشگاه مطرح دیگر به نام های دانشگاه گراتس و همچنین یکی از دانشگاه های فنی برتر اتریش به نام دانشگاه فنی گراتس نیز در این شهر واقع هستند که هر کدام دارای ارزش و اعتبار بالایی می باشند.

 

رتبه دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس

از مواردی که این دانشگاه را شاخص می کند رتبه دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس است؛ چرا که این دانشگاه در زمره 6 دانشگاه های برتر رشته های هنری در میان کل دانشگاه های قاره اروپا شناخته می شود.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس

این دانشگاه دارای 17 انستیتوی آموزشی با کیفیت آموزشی بسیار مثال زدنی می باشد و رشته های تحصیلی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس در قالب دانشکده ها و انستیتوهای مختلف این دانشگاه به علاقه مندان تحصیل موسیقی در اتریش ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس عبارتند از:

پیانو

سازهای زهی

تحصیلات موسیقی

قطعات هنری، تاریخچه و تئوری موسیقی و اجرا

صدا

جاز

قوم شناسی موسیقی

موسیقی اولیه و اجرا

تحقیقات جاز

موسیقی الکترونیک و صوت شناسی

موسیقی کلیسایی

زبیایی شناسی موسیقی

تئاتر

طراحی صحنه

 

اصلی ترین رشته های تحصیلی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس به شرح ذیل می باشد:

- آهنگسازی و تئوری موسیقی : مقطع کارشناسی این رشته 6 ترم معادل 3 سال به طول می انجامد. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می تواند در یکی از چهار گرایش تئوری موسیقی، آهنگسازی و موسیقی برای تئاتر، آهنگسازی با گرایش موسیقی کامپیوتری و ترکیب و ساخت آهنگ به تحصیل خود ادامه دهد که این مقطع در هر یک از این گرایش ها به مدت 2 سال یعنی 4 ترم طول می کشد.

- مهندسی موسیقی و دستگاه های صوتی : در این رشته نحوه ترکیب صدا، تکنولوژی های موسیقی، تنظیم آهنگ، صدا برداری در حین اجرای ارکستر و ضبط موسیقی مباحث اصلی به شمار می روند که در 10 ترم معادل 5 سال، این دوره به دانشجویان ارائه می گردد.

- تحصیل در زمینه سازهای مختلف: دانشجویان می توانند یک ساز از میان پیانو، ارگ، پرکاشن، آکاردئون، گیتار، سازهای سنتی، سازهای ارکستر مانند ویولن، ویولن سل، دبل باس، فولت، چنگ، ترومپت، ساکسیفون، باسون و کلارینت را انتخاب کرده و 8 ترم کارشناسی و 4 ترم کارشناسی ارشد را به آموزش تخصصی آن ها بپردازند.

- آموزگاری موسیقی : دانشجو با گذراندن دوره 9 ترمی معادل 4 سال و نیم مدرک آموزگاری موسیقی دریافت کرده و در مدارس و دبیرستان های اتریش می تواند به تدریش مشغول شود.

- رهبری اجرا اعم از کنسرت، گروه کر و ... : در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته، دو گرایش اصلی رهبری ارکستر و رهبری گروه کر وجود دارد. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته 6 ترم معادل 3 سال می باشد. همچنین تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد 4 ترم یعنی 2 سال به طول می انجامد.

- آواز : کارشناسی این رشته در 8 ترم معادل 4 سال ارائه می گردد. اما کارشناسی ارشد آن 3 گرایش مختلف داشته و طول هر یک 2 سال یا 4 ترم است.

- موسیقی جاز : در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته هر دانشجو می تواند یک ساز برای موسیقی جاز را به صورت تخصصی از میان گیتار، پیانو، دبل باس، پرکاشن، ترومپت، ساکسیفون و ترومبون انخاب کرده و در 8 ترم مقطع کارشناسی و در 4 ترم مقطع کارشناسی ارشد را پست سر بگذارد.

- موسیقی کلیسای کاتولیک و پروتستان :طول دوره های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته نیز به ترتیب 8 و 4 ترم می باشد.

- طراحی صحنه : مباحث این رشته تحصیلی ناظر بر طراحی صحنه در سینما و تئاتر است و  کارشناسی و کارشناسی ارشد آن به ترتیب 8 و 4 ترم به طول می انجامد.

- بازیگری : این رشته شامل گرایش های بازیگری در تئاتر و سینماست که مقطع کارشناسی و ارشد آن به ترتیب 8 و 4 ترم به طول می انجامد.

لازم به ذکر است تحصیل در مقطع دکتری در کلیه رشته های هنری نام برده شده 8 ترم معادل 4 سال به طول می انجامد.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس اتریش

علاقه مندان تحصیل در اتریش در رشته های هنری و موسیقی، باید حداقل 15 سال برای رشته موسیقی و برای سایر رشته های هنر حداقل 17 سال سن را دارا باشند. از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس اتریش می توان به شرکت در امتحان عملی سنجش استعداد هنری و همچنین پاسخ به سوالات اطلاعات عمومی هنر، تئوری موسیقی (فقط برای رشته های موسیقی) و شرکت در مصاحبه اشاره نمود.

این دانشگاه سالی 4 بار امکان ثبت نام امتحان ورودی برای دانشجویان فراهم نموده است. ثبت نام ماه سپتامبر امکان شرکت در امتحان ورودی در سپتامبر یا اکتبر را می دهد. ثبت نام در ژانویه به منزله شرکت در آزمون تا پایان ژانویه است. ثبت نام در ماه فوریه به معنای امکان شرکت در امتحان ورودی در ماه مارچ یا فوریه است. اگر ثبت نام در ژوئن باشد، شرکت در امتحان ورودی در ماه های ژوئن یا جولای انجام می پذیرد.

شروع ترم های تحصیلی در دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس اتریش، دو بار در سال می باشد. بدین تریتب که ترم تابستانی از ابتدای مارچ شروع شده و تا 30 ژوئن به طول می انجامد. اما ترم زمستانی از ابتدای اکتبر آغاز شده و تا 31 ژانویه به طول می انجامد.

کلیه دروی تئوری و عملی در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس به زبان آلمانی ارائه می شود. از این رو ارائه مدرک زبان آلمانی برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه الزامی است. همچنین برای دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی هنر و موسیقی در این دانشگاه نیز درس زبان تخصصی رشته خودشان در این دانشگاه ارائه می گردد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس اتریش

مانند بسیاری دیگر از دانشگاه های اروپایی، هزینه تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس اتریش نیز برای اتباع اتحادیه اروپا با دانشجویانی که از سایر کشورهای جهان برای تحصیل در این دانشگاه به اتریش وارد می شوند، برابر نیست. برای دانشجویان اروپایی رایگان و دانشجویان سایر نقاط دنیا ۷۵۰ یورو شهری تحصیلی باید به این دانشگاه بپردازند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای دراماتیک گراتس و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top