امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل هنر در اسلواکی

اسلواکی در ۱۰۰ سال گذشته بخشی از امپراتوری اتریش مجارستان بوده و ازطرفی طبیعتا هم مرز با کشور اتریش بودن موجب تبادلات فرهنگی چشمگیری میان دو ملت اتریش و اسلواکی شده است. اتریش را مهد هنر در قلب اروپا می دانند و همین ارتباطات فرهنگی موجب شده است که ارزش هنر و تحصیل رشته های هنری در اسلواکی نیز بیشتر حس شود. از این رو و همچنین به علت تبادلات علمی میان دانشگاه های هنر اسلواکی و دانشگاه های معتبر هنر در کشور اتریش، دانشگاه های هنر اسلواکی هم از سطح علمی خوبی برخوردار شده اند و همه ساله عده زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل هنر در اسلواکی به این کشور عزیمت می نمایند.

  • تحصیل هنر در اسلواکی
  • دانشگاه های هنر اسلواکی
  • شرایط تحصیل هنر در اسلواکی

دانشگاه های هنر اسلواکی

مهم ترین دانشگاه های هنر اسلواکی که در سال 1997 تاسیس شده، آکادمی هنر اسلواک در شهر بانسکا بیستریتیا است. این شهر دارای اماکن هنری و تاریخی فراوانی است و وجود دانشگاه هنر در آن را بسیار متناسب می نماید.

 

رشته های هنری در دانشگاه های اسلواکی

به طور کلی تحصیل هنر در اسلواکی در سه دسته اصلی هنری موسیقی، هنرهای نمایشی یا دراماتیک و هنرهای زیبا طبقه بندی می شود. رشته های هنرهای دراماتیک در دانشگاه های اسلواکی عبارتند از: بازیگری، نمایش نامه نویسی، فیلمسازی، کارگردانی، تاریخ و تئوری درام.

 

شرایط تحصیل هنر در اسلواکی

به طور کلی تحصیل هنر در اسلواکی 5 سال است که دوره کارشناسی آن 3 ساله بوده و در صورتی که دانشجو در پایان دوره آزمون پایانی را با موفقیت پشت سر گذارد، می تواند وارد مقطع کارشناسی ارشد نیز بشود و این دوره 2 ساله را نیز طی کند.

دوره های تحصیل هنر در اسلواکی عمدتا به زبان اسلواک ارائه می شود. اما برخی دروس نیز بر اساس تصمیم دانشگاه مربوطه و آمادگی دانشجویان بعضا به زبان انگلیسی هم ارائه می گردد.

در آکادمی هنر اسلواک به دانشجویان خوابگاه نیز ارائه می گردد و می تواند این مساله موجب مناسب تر شدن شرایط زندگی دانشجویی و کاهش هزینه های دانشجو گردد. اینترنت در اتاق های مطالعه به صورت رایگان در اختیار دانشجویان مشغول به تحصیل هنر در اسلواکی قرار می گیرد.

البته این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران طبق لیست سال 2019 – 2020 نمی باشد. از این رو اگر دانشجو قصد بازگشت به ایران و کار در کشور خودمان را دارد این دانشگاه مناسب وی نمی باشد. اما اگر قصد کار در کشورهای دیگر به ویژه در قاره اروپا را دارد مدرک تحصیلی این دانشگاه های اسلواکی در رشته هنر می تواند به منظور پیدا کردن کار برای وی معتبر باشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل هنر و سایر رشته ها در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top