امروز: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش

خیلی واضح است که کشوری که از نظر صنعت در رده پیشرفته ترین کشورهای دنیا قرار دارد، در زمینه مهندسی مکانیک جایگاهی فاخر را دارا می باشد و مهندسی مکانیک نیز ارتباط تنگاتنگی با پیشرفت چرخ های صنعت در کشورهای مختلف دارد و به همین جهت وقتی در مورد کشور صنعتی و پیشرفته اتریش صحبت می کنیم، باید در نظر داشته باشیم که این کشور از نظر مهندسی مکانیک از برترین کشورهای دنیاست. به عبارت دیگر تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش، در بالاترین سطح ممکن می باشد و همه ساله متقاضیان زیادی از میان جوانان سراسر دنیا دارد. از کشور خودمان نیز هر ساله جوانان زیادی برای تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش اپلای می کنند.

  • تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش
  • دانشگاه های مهندسی مکانیک اتریش
  • مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اتریش

دانشگاه های مهندسی مکانیک اتریش

قطعا دانشگاه های مهندسی مکانیک اتریش کم نیستند. اما اصلی ترین و معتبر ترین دانشگاه های مهندسی مکانیک اتریش، دانشگاه صنعتی وین یا فنی وین و دانشگاه فنی گراتس می باشند. در دانشگاه مونتان لئوبن  و دانشگاه لینز و دانشگاه های علمی کاربردی کرنتن؛ وینر نویشتات؛ ولز؛ اینسبروک؛ لینتز و سنت پولتن اتریش  نیز برخی گرایشات رشته مکانیک که در زمینه صنعت نفت، گار و پتروشیمی مورد استفاده است به دانشجویان ارائه می گردد. اکثر دوره های این دانشگاه های معتبر در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می گردد. اما برای مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در همین دانشگاه های درجه یک اتریش هم دوره های تحصیلی مهندسی مکانیک به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

در دانشگاه های علمی کاربردی اتریش که معروف به فاخ هوخ شوله هستند، دوره های تحصیلی رشته مهندسی مکانیک ارائه می گردد که در برخی از آن ها حتی دوره های لیسانس نیز به زبان انگلیسی ارائه می گردد. اخذ پذیرش برای تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش در این دانشگاه های علمی کاربردی به مراتب راحت تر از دانشگاه های برتر اتریش مانند دانشگاه فنی وین است. بدین ترتیب که برای ورود به برخی از این دانشگاه های علمی کاربردی برای اخذ پذیرش ورود به دوره تحصیلی یک مصاحبه تصویری آنلاین از طریق فضای مجازی نیز می تواند کافی باشد.

 

مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اتریش

همان طور که عرض شد از اصلی ترین مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اتریش، وجود صنایع پویا و پیشرفته در این کشور مدرن و صنعتی می باشد. این بدین معناست که دانشجویی که به تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش به ویژه دانشگاه های معتبری چون فنی وین و فنی گراتس می پردازد، در طول تحصیل خود و به ویژه در دوران تهیه پایان نامه خود می تواند از ارتباط تنگاتنگ این دانشگاه ها با صنایع کشور اتریش نهایت استفاده را برده و در زمینه ای که مورد نیاز صنعت است به پژوهش اقدام نمود. این خود کاربردی بودن علم اندوخته شده در سیستم آموزشی دانشگاه های کشور اتریش را به وضوح نشان می دهد و دقیقا پژوهش های دانشگاهی در این کشور منطبق با نیازهای صنعت پویای این کشور می باشد.

همین ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه در اتریش موجب شده است که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در دانشگاه های معتبر اتریش، پس از فارغ التحصیلی جذب همین صنایع شده و ویزای کار اتریش را هم دریافت کنند که این خود از مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اتریش به شمار می رود. همچنین باید در نظر داشت که بعلت ارزش بالای مدارک تحصیلی مهندسی در دانشگاه های اتریش، فارغ التحصیلان این دانشگاه ها پس از دوره تحصیل خود می توانند در هر یک از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نیز جذب بازار کار شوند و مدارکشان مورد تایید قرار می گیرد.

برای دانشجویان ایرانی که پس از تحصیل رشته مهندسی مکانیک در اتریش قصد بازگشت به کشور خودمان و کار در ایران را دارند نیز قابل ذکر است که دانشگاه های برتر اتریش که ارائه دهنده رشته مهندسی مکانیک هستند، مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند و مدارک اخذ شده در این دانشگاه ها در ایران مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top