امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه وبستر وین اتریش

دانشگاه های دولتی اتریش اکثرا از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و همه ساله متقاضیان زیادی نیز برای تحصیل در آن ها اپلای می کنند. اما برخی دانشگاه های خصوصی این کشور، مانند دانشگاه وبستر وین اتریش یا Webster Vienna Private University نیز دارای ارزش و اعتبار مناسبی هستند و دانشجویان خارجی زیادی از جمله از کشور عزیز خودمان ایران برای تحصیل وارد آن ها می شوند.

  • دانشگاه وبستر وین اتریش
  • هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی وبستر وین
  • رشته های تحصیلی دانشگاه Webster وین اتریش

 

دانشگاه وبستر وین اتریش در حقیقت بزرگترین شعبه خارجی دانشگاه وبستر سنت لوئیس آمریکاست که در سال 1981 در شهر وین افتتاح شد. دانشگاه وبستر آمریکا در سال 1915 تاسیس شده و دارای سابقه به مراتب بیشتری است. این دانشگاه علاوه بر اتریش، شعبات خارجی دیگری در چین، تایلند، یونان، سوئیس، هلند و غنا دارد.

 

رنکینگ دانشگاه وبستر اتریش

همان طور که عرض شد برترین دانشگاه های اتریش دانشگاه های دولتی این کشور هستند. بر اساس آخرین رتبه بندی ها، رنکینگ دانشگاه وبستر اتریش، 6694 در دنیا و 36 در میان دانشگاه های اتریش است. هم اکنون حدود 500 دانشجو از سراسر دنیا در این دانشگاه خصوصی کشور اتریش مشغول به تحصیل هستند.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه وبستر وین

از اصلی ترین شرایط تحصیل در دانشگاه وبستر وین، امکان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگایسی است. بدین منظور باید متقاضیان مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره لازمه را به دانشگاه وبستر وین اتریش ارائه نمایند. به منظور اخذ پذیرش تحصیلی برای مقطع کارشناسی این دانشگاه، ارائه مدرک تافل iBT با حداقل نمره ۸۰ یا نمره آیلتس حداقل 6 لازم می باشد. اما برای اخذ پذیرش تحصیلی دوره های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک تافل iBT با حداقل نمره ۸۰ یا حداقل نمره آیلتس 6.5 مورد نیاز است.

اما یکی از موارد مهم در انتخاب دانشگاه برای دانشجویان ایرانی، حضور دانشگاه مورد نظر در لیست وزارت علوم برای رشته های غیر پزشکی و لیست وزارت بهداشت برای رشته های علوم پزشکی است. این مورد برای دانشجویانی که قصد دارند پس از اتمام تحصیلات خود به ایران برگشته و در کشور خودمان مشغول کار شوند دارای اهمیت است. زیرا مدارک تحضیلی صادر شده در دانشگاه هایی که مورد تایید نیستند در کشورمان مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

در آخرین لیست ارائه شده وزارت علوم کشورمان برای سال تحصیلی 2019 2020، دانشگاه وبستر وین در دسته دانشگاه های گروه ج یا متوسط طبقه بندی شده و مورد تایید قرار گرفته است. اما این وزارتخانه در اطلاعیه خود اعلام کرده مدارک تحصیلی این دانشگاه فقط تا مقطع کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار خواهند گرفت، توضیح اینکه مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز در صورت موفقیت در بررسی کیفی ارزشیابی خواهند شد. متقاضیان باید دقت کنند که این لیست هر ساله بروزرسانی می شود و لازم است برای اطلاع از آخرین لیست دانشگاه های معتبر در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل به سایت وزارت علوم برای رشته های غیر پزشکی و به سایت وزارت بهداشت برای رشته های علوم پزشکی مراجعه فرمایند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی وبستر وین

همان طور که در مطالب پیشین هم عرض شده بود، تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش ترمی 750 یورو شهریه دارد و در مقایسه با کشورهای دیگر، تحصیل در اتریش تقریبا رایگان به حساب می آید. به همین علت ورود به دانشگاه های دولتی این کشور بسیار سخت است و شرایطی از جمله نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی، مانع بسیاری از متقاضیان برای ورود به این دانشگاه ها می باشد. اما برای ورود به دانشگاه های خصوصی این کشور مانند دانشگاه وبستر شرایط سهل تر است و حتی دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. اما در مقابل، هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی وبستر وین و سایر دانشگاه های خصوصی اتریش به مراتب از دانشگاه های دولتی این کشور بالاتر است.

هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی وبستر وین در مقطع کارشناسی بین 19 تا 20 هزار یورو در سال است. شهریه این دانشگاه در دوره های کارشناسی ارشد حدود 26460 یورو در سال برای اکثریت رشته ها به جز روانشناسی است. شهریه تحصیل رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه وبستر وین اتریش، حدود 35260 یورو در سال می باشد.

دانشجویان همچنین می توانند از خوابگاه دانشگاه وبستر وین نیز برای اقامت دانشجویی خود استفاده کنند که در منطقه 15 وین پایتخت اتریش واقع شده است. هزینه اتاق های یک نفره این خوابگاه 3600 یورو و اتاق های دو نفره 2800یورو به ازای هر دانشجو در هر ترم تحصیلی می باشد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه Webster وین اتریش

 تنوع رشته های تحصیلی دانشگاه Webster وین اتریش به نسبت بالا بوده و دوره های آموزشی رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه برگزار می شود. اما به طور کلی می توان دانشگاه وبستر وین اتریش را یک دانشگاه در زمینه علوم انسانی و هنر دانست.

رشته ها و دوره های تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه وبستر وین عبارتند از: روانشناسی، مدیریت بازرگانی، کسب و کار، تجارت بین الملل، بازاریابی، مدیریت ورزشی و مدیریت حوادث، هنر، روابط بین الملل، علوم سیاسی، ارتباطات رسانه ای، فلسفه، تاریخ، و مطالعات اروپایی.

رشته ها و دوره های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه وبستر وین اتریش عبارتند از: روانشناسی، حقوق، بازاریابی، MBA، و روابط بین الملل.

لازم به ذکر است که ترم های دوره های تحصیلی دانشگاه وبستر وین اتریش، در ماه های می، اکتبر و ژانویه آغاز می شود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه وبستر وین و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top