امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش

بسیاری از متقاضیان تحصیل رشته های علوم پزشکی کشورهای اروپایی به ویژه کشور پیشرفته ای مانند اتریش را برای تحصیل انتخاب می کنند. هر چند که می دانند شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریش به ویژه برای رشته های علوم پزشکی راحت نیست. یکی از دانشگاه های مطرح این کشور در زمینه تحصیل رشته های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش است که از اعتبار بین المللی بسیار بالایی به ویژه در داخل اتحادیه اروپا برخوردار است و فارغ التحسیلان رشته های مختلف این دانشگاه مطرح و معتبر پس از اتمام تحصیل در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا می توانند مشغول طبابت شوند.

  • دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش
  • هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس
  • رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش

 

دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش که در داخل این کشور با نام Medizinische Universität Graz شناخته می شود بعد از دانشگاه علوم پزشکی وین، دومین دانشگاه علوم پزشکی معروف در کشور اتریش به حساب می آید. در اتریش به اختصار این دانشگاه را MED UNI GRAZ نیز می نامند و نام انگلیسی آن Medical University of Graz است.

 

تاریخچه دانشگاه پزشکی گراتس

این دانشگاه هم مانند دانشگاه پزشکی وین ابتدا بخشی از دانشگاه اصلی شهر خود بوده است. در حقیقت دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش، ابتدا دانشکده پزشکی دانشگاه گراتس اتریش بوده است. دانشکده پزشکی دانشگاه گراتس در سال 1853 میلادی توسط امپراتور فرانتس ژورف اوال تاسیس شد. اما در سال 2004 میلادی تصمیم بر این شد که این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مستقل به پذیرش دانشجو و ارائه دوره های تحصیلی بپردازد.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس

از اصلی ترین شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس، اعطای پذیرش تحصیلی فقط در صورت قبولی در آزمون ورودی می باشد. این قضیه در مورد تمامی رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه صدق می کند. زیرا متقاضیان زیادی همه ساله برای ورود به رشته های علوم پزشکی این دانشگاه اپلای می کنند و طبیعتا به علت ظرفیت محدود برای پذیرش، چاره ای جز برگزاری آزمون ورودی توسط دانشگاه باقی نمی ماند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس

مانند سایر دانشگاه های اتریش، هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس، ترمی تقریبا 750 یورو و در واقع سالی حدود 1500 یورو است. این هزینه برای تحصیل پزشکی در مقایسه با دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی واقعا ناچیز است.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش

سه گروه آموزشی اصلی پزشکی انسانی، دندانپزشکی و پرستاری این دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیلی و رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش هستند.

طبق تصمیمات این دانشگاه اولویت پژوهشی در این دانشگاه در این زمینه ها تعیین شده است: علوم اعصاب، تحقیقات سرطان،  تحقیقات قلب و عروق، تحقیقات بهداشت پایدار و مکانیزم های مولکولی بیماری های همراه چربی.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس اتریش

در حقیقت بزرگترین مورد از مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس اتریش، اعتبار بالای تحصیلات و مدارک تحصیلی در این دانشگاه است. این دانشگاه مفاخر زیادی را هم تربیت کرده است که از آن جمله می توان 3 برنده جایزه نوبل را نام برد:

فریتس پرگل، جایزه نوبل در شیمی (۱۹۲۳)

ژولیوس واگنر جایزه نوبل پزشکی (۱۹۲۷)

اتو لوی، جایزه نوبل پزشکی (۱۹۳۶)

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین و به طور کلی تحصیل رشته های علوم پزشکی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top