امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی برق در اتریش

یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در کشورمان و از بهترین و کاربردی ترین رشته های فنی مهندسی در دنیا، رشته مهندسی برق است که در کشور خودمان هم برای ورورد به آن رقابت بسیار شدیدی همه ساله میان داوطلبان برقرار است. برای مشتاقان تحصیل مهندسی برق در خارج از کشور، یکی از بهترین گزینه ها تحصیل مهندسی برق در اتریش است.

  • تحصیل رشته مهندسی برق در اتریش
  • تحصیل مهندسی برق در اتریش
  • تحصیل رشته برق در اتریش

کشور اتریش از کشورهای صنعتی و مدرن اروپا و جهان شناخته می شود و صنایع پیشرفته در زمینه های تجهیزات الکترونیکی و ابزار دقیق در این کشور فعال هستند و تحصیل مهندسی برق در اتریش این امکان را به دانشجو می دهد که با به روز ترین دانش در زمینه مهندسی برق به صورت کاربردی آشنایی پیدا کند.

 

معرفی رشته تحصیلی مهندسی برق

رشته مهندسی برق یکی از بهترین و جذاب ترین و در عین حال سخت ترین رشته های فنی مهندسی به شمار می رود که در دنیا به ویژه در کشور خودمان است که معمولا رتبه های برتر کنکور سراسری این رشته را در بهترین دانشگاه های کشورمان برای تحصیل انتخاب می کنند. گرایش های متنوعی برای رشته مهندسی برق وجود دارد که 4 گرایش اصلی که در دانشگاه های کشور خودمان هم ارائه می گردد عبارتند از:

- مهندسی برق الکترونیک

- مهندسی برق قدرت

- مهندسی برق مخابرات

- مهندسی برق کنترل

 

دانشگاه های مهندسی برق اتریش

برای علاقه مندان تحصیل مهندسی برق در اتریش، گزینه های بسیار خوبی وجود دارد که می توانند به عنوان دانشگاه محل تحصیل انتخاب نمایند. البته شرایط ورود به تمامی دانشگاه های مهندسی برق اتریش اصلا از یک میزان دشواری برخوردار نیست. برخی دانشگاه های دولتی درجه یک کشور اتریش مانند دانشگاه صنعتی وین و همچنین دانشگاه فنی گراتس، به علت رتبه بین المللی بسیار بالا و ارزش بالای تحصیل در آن ها شاید به راحتی به متقاضیان پذیرش نمی دهند و رقابت برای ورود به این دانشگاه های معتبر وجود دارد. اما واضح است که تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی یا فاخ هوخ شوله های اتریش از این دو دانشگاه بسیار معتبر ساده تر می باشد. جالب اینجاست که افرادی که می خواهند به صورت کاملا کاربردی و عملی رشته مهندسی برق را یاد بگیرند و برای ورود به بازار کار آماده شوند، تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی اتریش برایشان مناسب تر است. اما افرادی که به تحصیلات تکمیلی و تحقیق و پژوهش و تدریس در محیط های آکادمیک فکر می کنند تحصیل در دانشگاه هایی چون دانشگاه فنی گراتس و دانشگاه صنعتی وین برایشان بهترین گزینه است. اما در میان دانشگاه های مهندسی برق اتریش، دانشگاه های خصوصی این کشور راحت ترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش می باشند.

 

شرایط تحصیل رشته برق در اتریش

تحصیل در اتریش در رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی، ۳ سال به طول می انجامد. این در حالی است که طول دوره تحصیل مهندسی برق در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال بوده و دوره دکتری تخصصی مهندسی برق در این کشور بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. از شرایط تحصیل رشته برق در اتریش در مقطع کارشناسی داشتن دیپلم متوسطه و داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل   A2می باشد. البته در دانشگاه های اتریش دوره های بین المللی رشته مهندسی برق به زبان انگلیسی نیز به صورت محدود ارائه می شود. در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری دوره های زیادی برای تحصیل مهندسی برق در اتریش به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود که متقاضیان زیادی دارد. برای ورود به دوره های انگلیسی زبان، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۶ الزامی است.

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در اتریش

مانند تحصیل در سایر رشته ها، تحصیل در کلیه دانشگاه های دولتی و دانشگاه های علمی کاربردی اتریش در رشته مهندسی برق حدود ۷۵۰ یورو در ترم هزینه دارد. اگر هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در اتریش را با سایر کشورهای پیشرفته مقایسه نماییم می توان گفت که با وجود بالا بودن سطح دانشگاه های این کشور، تقریبا تحصیل مهندسی برق در اتریش رایگان به حساب می آید.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی برق در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top