امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی

یکی از کشورهای اروپای مرکزی که دانشگاه های معتبری داشته وهزینه تحصیل در آن مناسب و شرایط نسبتا مناسب تری برای اعطای پذیرش تحصیلی نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد، کشور زیبای اسلواکی می باشد. یکی از اصلی ترین مزیت هایی که تحصیل در اسلواکی را مورد توجه علاقمندان تحصیل در اروپا قرار داده، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد. می دانیم که در سال های اخیر اخذ مدرک آیلتس به یکی از اصلی ترین معضلات به ویژه برای جوانان ایراتی متقاضی تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. اما دانشگاه های کشور اسلواکی که در آن ها دوره های تحصیلی زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شود، بدون نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس به متقاضیان پذیرش می دهند. در میان رشته های تحصیلی، تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی از پرمتقاضی ترین ها  رشته ها به حساب می آید. در ادامه بیشتر به شرایط تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی می پردازیم.

  • تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی
  • تحصیل رشته مهندسی عمران در اسلواکی
  • تحصیل رشته عمران در اسلواکی

 

آشنایی با رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران یکی از بهترین و محبوب ترین رشته های فنی مهندسی است که در دنیا و در کشور خودمان طرفداران فراوانی دارد و جوانان  زیادی مشتاق تحصیل آن هستند و بهترین دانشگاه های دنیا نیز این رشته را در برنامه تحصیلی خود قرار می دهند. گرایش های اصلی رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از: عمران سازه، عمران خاک و پی، عمران سازه های هیدرولیکی، عمران راه و ترابری، عمران آب، عمران سازه های دریایی، مهندسی زلزله، محیط زیست، عمران آب و فاضلاب، مدیریت ساخت و مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل. همین گرایش های مقطع کارشناسی ارشد عمران به خوبی نشان می دهد که چه طیف گسترده ای از مباحث درسی و کاری زیرمجموعه رشته مهندسی عمران قرار می گیرد.

مهندس عمران به طور معمول در یکی از سه حالت محاسب، مجری و ناظر به فعالیت می پردازد. در حقیقت چه وی در زمینه ساختمان سازی فعالیت کند و چه در زمینه های دیگری چون سد و راه و ... می تواند به عنوان محاسب در دفتر مستقر شده و محاسبات و طراحی را انجام دهد که در این صورت نیاز به تسلط به نرم افزار های به روز نیز برای وی کاملا حس می شود. همچنین می تواند با داشتن پروانه نظارت بر سر کار حاضر شده و نظارت نمایند.  مهندسان عمران می توانند به عنوان مجری ساخت و ساز یا حتی پیمانکار جزء در پروژه های ساختمانی، راهسازی و ...نیز حضور داشته باشند.

داشتن روابط عمومی خوب از نیازهای مهندسان عمران به ویژه در بخش نظارت و اجراست. زیرا این افراد با طیف وسیعی از افراد اعم از بنا، برق کار، لوله کش، آرماتوربند، سنگ کار، نقاش، گچ کار و ... باید به طور مستمر در تماس باشند.

 

دانشگاه های مهندسی عمران اسلواکی

به طور معمول دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری دیگر را دارند ترجیح می دهند در دانشگاهی در آن کشور تحصیل کنند که از نظر رتبه بین المللی شرایط مناسبی را داشته و ترجیحا بهترین دانشگاه آن کشور باشد. در میان دانشگاه های مهندسی عمران اسلواکی، دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا با داشتن رتبه ای بین 751 تا 800 دنیا بر اساس رتبه بندی موسسه QS برای سال 2020، بهترین دانشگاه به شمار می رود. این دانشگاه بهترین دانشگاه فنی مهندسی کشور اسلواکی بوده و در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اسلواکی برای سال تحصیلی 2019 2020 هم نام آن دیده می شود و از این نظر نیز دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی مشکلی نخواهند داشت و پس از تحصیل در این دانشگاه در صورتی که به کشور برگردند مدرک آنان مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت.

اما دیگر دانشگاه فنی مهندسی عمران کشور اسلواکی که رتبه ای بین 801 تا 1000 دنیا را داراست، دانشگاه فنی کوشیتسه است که برای دانشجویانی که قصد کار در کشورهای اتحادیه اروپا بعد از تحصیل را دارند می تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا این دانشگاه اعتبار بین المللی خوبی دارد و مدارک تحصیلی آن در کل کشورهای اروپایی دارای اعتبار است. اما این دانشگاه در لیست سال 2019 2020 وزارت علوم ایران جزو دانشگاه های مورد تایید به حساب نیامده است. از این رو برای افرادی که قصد تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی و پس از آن بازگشت به وطن و کار در کشور خودمان را دارند، این دانشگاه گزینه مناسبی نیست و این افراد باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا اقدام نمایند.

 

هزینه تحصیل رشته عمران در اسلواکی

درست به مانند سایر رشته های فنی مهندسی، هزینه تحصیل رشته عمران در اسلواکی 3500 یورو در سال می باشد. اصلا تفاوتی نمی کند که شما دانشجوی کدام یک از دانشگاه های مهندسی عمران اسلواکی باشید. زیرا هزینه تحصیل رشته عمران در اسلواکی در کلیه دانشگاه های این کشور یکسان می باشد. این شهریه مناسب تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی و در عین حال عدم نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس، اسلواکی را به یکی از بهترین گزینه ها برای مشتاقان تحصیل رشته عمران تبدیل کرده است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top