امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اتریش

یکی از بهترین و با پرستیژترین و در عین حال مناسب ترین رشته ها از نظر درآمد در بازار کار در بسیاری از کشورهای دنیا رشته مهندسی پزشکی می باشد. این رشته در کشورهای پیشرفته و صنعتی بیشتر مورد توجه می باشد؛ زیرا در این کشورها صنایع تولید تجهیزات پزشکی صاحب نامی وجود دارد و به علت ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه در این کشورها، هم امکان آموزش عملی و کاربردی برای دانشجویان مهیاست و هم دانشجویان می توانند با شرایط خوبی جذب کار شوند. از جمله این کشورها می توان به آلمان و اتریش دو کشور صنعتی اروپا اشاره کرد که دانشجویان ایرانی زیادی نیز مشتاق تحصیل در این کشورها هستند. در این مطلب قصد داریم به شرایط تحصیل رشته مهندشی پزشکی در اتریش بپردازیم.

  • تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اتریش
  • تحصیل مهندسی پزشکی در اتریش
  • رشته مهندسی پزشکی در اتریش

 

آشنایی با رشته مهندسی پزشکی

در واقع رشته مهندسی پزشکی رشته ای ترکیبی از دو گروه آموزشی ریاضی فیزیک و علوم تجربی به شمار می رود. حوزه فعالیت متخصصین این رشته در حقیقت مطالعه ساختار بدن انسان به صورت سیستماتیک و کشف قوانین فیزیکی و ریاضی حاکم بر اجزای سیستم بدن، درک واکنش های بین آنان و در نهایت مدل سازی این فرآیندها می باشد. همچنین مهندسین پزشکی می بایست روی تاثیر بیماری روی نظم ساختاری سیستم بدن انسان و کمک به پزشکان جهت تشخیص راحت تر و دقیق تر و ارائه راه های درمانی بهتر نیز یاری برسانند.

رشته مهندسی پزشکی ارتباطی تنگاتنگ با تکنولوژی دارد و در واقع با کمک فناوری های نو پزشکان را در تشخیص و درمان یاری می کند؛ به عنوان مثال در سال 1983 میلادی اولین جراحی پیوند قلب مصنوعی در دنیا با استفاده از تکنولوژی آن زمان صورت گرفت و بیمار دریافت کننده قلب مصنوعی 192 روز زنده ماند. اما به مرور پیشرفت تکنولوژی به حدی رسیده که نه تنها قلب مصنوعی بلکه بسیاری دیگر از ارگان ها نیز به صورت مصنوعی ساخته می شوند و عملکردی تقریبا مشابه با عضو اصلی بدن انسان را نیز دارا می باشند.

در کشور ما این رشته رشته ای نسبتا نوپا به حساب می آید و بسیاری از جوانان مشتاق این هستند که به عنوان مثال به تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اتریش و یا سایر کشورهای صنعتی بپردازند تا کم کم بتوانند با دانشی که می اندوزند به رشد این صنعت در کشور خودمان هم کمک قابل توجهی نمایند.

انواع تجهیزات اتاق عمل، لیزرهای کاربردی در پزشکی و ... از تولیدات صنایع تجهیزات پزشکی هستند که متخصصین مهندسی پزشکی در آن ها مشغول فعالیت هستند. این متخصصان از مرحله طراحی، آزمایش، بهره برداری، تعمیرات، پشتیبانی، نگهداری و تنظیم استانداردهای این تجهیزات را تحت نظر دارند.

 

گرایش های رشته مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی در کشورهای مختلف دارای گرایش های متعددی است. با توجه به نسبتا نوپا بودن این رشته در کشورمان تعداد گرایش های آن در ایران زیاد نیست. در حال حاضر اصلی ترین گرایش های رشته مهندسی پزشکی در ایران عبارتند از: بیو الکتریک، بیو مکانیک، بیو مواد (بیو متریال) و مهندسی پزشکی بالینی. سایر گرایش های رشته مهندسی پزشکی عبارتند از: فیزیک پزشکی، پردازش تصاویر پزشکی، مهندسی بافت، مهندسی توانبخشی، مدل سازی سیستم های فیزیولوژیکی، مهندسی ورزش، ابزار دقیق در مهندسی پزشکی و مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی.

 

دانشگاه های مهندسی پزشکی اتریش

مشتاقان تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اتریش گزینه های فراوانی برای تحصیل این رشته وجود دارد. تعداد دانشگاه های مهندسی پزشکی اتریش کم نیست و دانشگاه های مختلفی ارائه دهنده این رشته در این کشور هستند.

طبعیتا بهترین مورد از دانشگاه های مهندسی پزشکی اتریش دانشگاه فنی وین است که دانشگاه اول کشور اتریش در رتبه بندی های بین المللی به شمار می رود. دانشگاه علوم پزشکی وین نیز دیگر دانشگاه معتبر ارائه دهنده این رشته در پایتخت اتریش می باشد.

در شهر گراتس نیز دو مورد از دانشگاه های مهندسی پزشکی اتریش واقع هستند که عبارتند از دانشگاه گراتس و دانشگاه علوم پزشکی گراتس.

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک نیز از دیگر دانشگاه های مهندسی پزشکی اتریش می باشد که این رشته را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهد.

برخی دانشگاه های علمی کاربردی یا فاخ هوخ شوله های اتریش نیز ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مهندسی پزشکی در گرایش های مختلف هستند. اما در این دانشگاه ها برعکس دانشگاه های دیگر اتریش، دوره های رشته مهندسی پزشکی فقط در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد و تحصیل پزشکی در مقطع دکتری در این دانشگاه ها ارائه نمی گردد.

 

هزینه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اتریش

هزینه تحصیل در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در کشور اتریش یکسان است. بدین ترتیب هزینه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اتریش در هر یک از دانشگاه های این کشور صنعتی، همان 750 یورو در ترم یا 1500 یورو در سال می باشد. برای تحصیل این رشته در مقاطع تحصیلی و گرایش های مختلف نیز هزینه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اتریش تفاوتی نکرده و همین مقدار می باشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی پزشکی در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top