امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی

یکی از رشته هایی که برای ورود به آن در کشورمان متقاضی زیادی وجود دارد و بسیاری از جوانان هم حتی حاضرند برای تحصیل آن به خارج از کشور بروند، مهندسی پزشکی می باشد. در واقع رشته مهندسی پزشکی یکی از با پرستیژ ترین رشته های مهندسی به حساب آمده و از نظر آینده شغلی نیز به ویژه در کشورهای صنعتی رشته ای فوق العاده به حساب می آید. البته در کشور خودمان هم به ویژه در سال های اخیر خوشبختانه صنایع تجهیزات پزشکی رشد نسبتا مناسبی داشته اند و کارخانجات تولید تجهیزات پزشکی متعددی تاسیس شده و مشغول به فعالیت می باشند و همین وجود و رشد و توسعه این شرکت ها و کارخانجات می تواند به گسترش بازار کار این رشته نیز بیانجامد. برای جوانانی مشتاق تحصیل این رشته در خارج از کشور تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی مزیت های زیادی دارد که در این مطلب به آن اشاره می نماییم.

  • تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی
  • دانشگاه های مهندسی پزشکی اسلواکی

مزایای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی

از اصلی ترین مزایای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی ارائه این دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه های معتبر این کشور است. در واقع برای تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی به هیچ وجه نیازی به یادگیری زبان اسلواکی وجود ندارد و مقتاضیان می توانند این رشته را در کشور اسلواکی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته این تنها مورد از مزایای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی نیست. بلکه برای تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی، ارائه مدرک زبان نیز الزامی نمی باشد. می دانیم که به ویژه در سال های اخیر یکی از دغدغه ها و موانع پیش روی مشتاقان تحصیل در خارج از کشور همین اخذ نمره خواسته شده توسط دانشگاه مورد نظر خارجی و ارائه مدرک زبان می باشد. از این رو تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی به علت عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی یک شانس بسیار خوب و بی نظیر به حساب می آید. دیگر مزیت تحصیل این رشته در اسلواکی اعتبار بالای دانشگاه های برتر این کشور است که این امکان را به دانشجو می دهد که پس از فارغ التحصیلی در هر یک از کشورهای پیشرفته اروپایی مانند اتریش و آلمان نیز مشغول به کار در صنایع و شرکت های تجهیزات پزشکی شود.

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی

درست به مانند سایر رشته های مهندسی، هزینه تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی 3500 یورو در سال است. این هزینه البته تقریبا بیش از 2 برابر هزینه تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اتریش می باشد. ولی باید این موضوع را هم در نظر داشت که اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش به مراتب سخت تر بوده و به ارائه مدرک زبان نیز نیاز دارد. از طرف دیگر هزینه زندگی در شهرهای کشور اتریش نیز به مراتب بیشتر از هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی است و این موضوع خود موجب می شود مجموع هزینه های دانشگاه و تحصیل و همچنین زندگی دانشجویی در دو کشور اتریش و اسلواکی تقریبا برابر گردد.

 

دانشگاه های مهندسی پزشکی اسلواکی

به طور کلی دانشگاه های مهندسی پزشکی اسلواکی، بسیار معدود هستند و این رشته تنها در دانشگاه های فنی مهندسی این کشور اروپای مرکزی ارائه می گردد. معروف ترین مورد از دانشگاه های مهندسی پزشکی در اسلواکی، دانشگاه فنی براتیسلاوا می باشد که در پایتخت این کشور قرار دارد و معتبرترین دانشگاه فنی مهندسی این کشور هم به شمار می رود. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2020، این دانشگاه رتبه ای بین 750 تا 800 را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه دومین دانشگاه کشور اسلواکی نیز محسوب می شود. تحصیل در این دانشگاه به معنای اعتبار مدرک در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شانس پیدا کردن شغل در کلیه این کشورها می باشد. از طرف دیگر همان طور که پیش تر ذکر کردیم صنایع تجهیزات پزشکی در کشورمان بشدت در حال رشد هستند و به همین علت برخی دانشجویان ترجیح می دهند که پس از اتمام تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی به کشور خودمان برگشته و در ایران مشغول به کار شوند. این عزیزان نیاز دارند که در دانشگاهی تحصیل کرده باشند که مورد تایید وزارت علوم ایران باشد تا مدارک تحصیلی شان در ایران مورد معالد سازی قرار گیرد. خوشبختانه بر اساس آخرین لیست اعلام شده دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای سال تحصیلی 2019 2020، نام دانشگاه تکنیک براتیسلاوا قرار گرفته و از این جهت نیز این دانشگاه برای مشتاقان تحصیل این رشته در اسلواکی بهترین گزینه به شمار می رود.

اما اگر دانشجو قصد دارد پس از اتمام دوره تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اسلواکی در همان کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به کار شودگزینه مناسب دیگری نیز پیش رو دارد و آن تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه می باشد. این دانشگاه هم در رتبه بندی موسسه کیو اس برای سال 2020، رتبه ای زیر 1000 را به خود اختصاص داده است و مدارک تحصیلی آن در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد تایید است. اما نام این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2010 2020 قرار ندارد و بدیهی است که مدارک تحصیلی صادر شده در آن نیز در ایران مورد ارزشیابی قرار نخواهند گرفت.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی پزشکی در اسلواکی و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top