امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور اتریش دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک می باشد که در زبان آلمانی به نام Medizinische Universität Innsbruck شناخته شده و در زبان انگلیسی نیز به Medical University of Innsbruck معروف است. در این مطلب قصد داریم به معرفی دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک پرداخته و شرایط تحصیل در آن را نیز اشاره نماییم.

  • دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک
  • دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک اتریش
  • تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک اتریش

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک اتریش

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک که پس از دانشگاه علوم پزشکی وین و دانشگاه علوم پزشکی گراتس سومین دانشگاه کشور اتریش در زمینه تحصیل رشته های علوم پزشکی به شمار می رود، در ابتدا بخشی از دانشگاه اینسبروک محسوب می شد و از سال 2004 به عنوان یک دانشگاه مستقل به ارائه دوره های تحصیلی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، و سایر رشته های علوم پزشکی می پردازد.

شهرت دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک به علت اهتمام زیاد در زمینه تحقیقات در بخش سلامت، آموزش کادر کارآزموده برای بخش بهداشت و درمان و همچنین مراقبت از بیماران از دانشگاه های مشهور در سطح اروپا به شمار می رود. بیشتر تحقیقات انجام شده در این دانشگاه در زمینه های پزشکی مولکولی، قلب عروق، انکولوژی، ایمونولوژی، علوم اعصاب و عفونت شناسی می باشد که این دانشگاه را به همین علت در جایگاه ارزشمندی قرار می دهند. بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک را مهم ترین مرکز تحقیقات و آموزش پزشکی در غرب اتریش می دانند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک با بسیاری از دانشگاه های معتبر از سراسر کشورهای اروپا و حتی سایر نقاط دنیا، ارتباطات و تبادلات علمی گسترده دارد.

در حال حاضر بیش از 3000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه با 1800 کارمند و کادر اداری به آنان خدمت رسانی می نماید.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

در اتریش فرقی میان شهریه رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف وجود ندارد. به عنوان مثال هزینه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک در رشته پزشکی با هزینه تحصیل اقتصاد در دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین یکی است. بدین ترتیب هزینه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک نیز مانند سایر دانشگاه های اتریش همان مبلغ 750 یورو در هر ترم تحصیلی و 1500 یورو به ازای هر سال تحصیلی می باشد.

 

مشاهیر دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

در میان نام های مشاهیر دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک، بزرگانی را می توان یافت که در زمینه های علوم پزشکی و سلامت و علوم مربوط به تحقیقات بهداشت و درمان حتی موفق به اخذ جایزه نوبل هم شده اند. در این بخش به برخی از مشاهیر دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک که دارندگان جایزبه نوبل هستند اشاره می نماییم:

- فریتز پرگل (شیمیدان برنده جایزه نوبل در سال 1923 که به علت مشارکت در میکرو آنالیز آلی کمی مفتخر به دریافت این جایزه شد.)

- آدولف ویندهاوس (شیمیدان برنده جایزه نوبل در سال 1928 که به علت فعالیت تحقیقاتی خود در زمینه استرول ها و ارتباط آنان با ویتامین ها مفتخر به اخذ جایزه نوبل شد.)

- هانس فیشر (شیمیدان برجسته برنده جایزه نوبل در سال 1930 که بعلت سنتر ماده شیمیایی همین مفتخر به دریافت این جایزه شد).

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک و به طور کلی تحصیل رشته های علوم پزشکی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top