امروز: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا

علوم کشاورزی گستره فراوانی از رشته ها را در بر می گیرد که بسیار کاربردی و مورد نیاز همه جوامع هستند. در حقیقت مقوله غذا و مواد غذایی که از نیازهای اولیه بشر به شمار می رود، امروزه از دغدغه های دولت ها و سازمان های بین المللی محسوب شده و به همین دلیل همواره این رشته ها علاقمندان خاص خود را برای تحصیل دارا می باشند. حتی بسیاری از افراد هستند که برای تحصیل این رشته ها به ویژه صنایع غذایی و مهندسی کشاورزی به خارج از کشور نیز می روند. برای مشتاقان تحصیل این رشته ها در خارج از کشور، اسلواکی می تواند مقصدی عالی به حساب آید و دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا که مورد تایید وزارت علوم کشورمان نیز می باشد؛ می تواند دانشگاهی عالی برای تحصیل به حساب آید که در ادامه مطلب به دلایل این امر اشاره می نماییم.

  • دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا
  • شرایط تحصیل در دانشگاه کشاورزی نیترا
  • رشته های دانشگاه کشاورزی اسلواکی

پیش از سال 2020 نام دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران قرار نداشت. اما در لیست اعلام شده این وزارتخانه برای سال تحصیلی 2020 2021 نام دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا در میان دانشگاه های مورد تایید به چشم می خورد و مشتاقان تحصیل کشاورزی در اسلواکی می توانند در این دانشگاه که به طور تخصصی روی رشته های کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی متمرکز است به تحصیل رشته های مربوطه بپردازند. تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران این حسن را دارد که در صورتی که دانشجو پس از تحصیل قصد بازگشت به وطن را داشته و بخواهد در کشور خود مشغول به کار شود، مدرک وی در ایران قابل ارزشیابی و معادل سازی می باشد و از این نظر مشکلی نخواهد بود. ورود نام دانشگاه های زیادی از کشور اسلواکی مانند دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران این حسن را دارد که دانشجویان مشتاق تحصیل در اروپا که مدرک زبان ندارند، می توانند از شرایط سهل اعطای پذیرش تحصیلی در این کشور عضو اتحادیه اروپا بهره مند شوند.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه کشاورزی نیترا

همان طور که ذکر شد این دانشگاه به طور اختصاصی روی رشته های مربوط به علوم و مهندسی کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی متمرکز است و از این نظر مشابه دانشگاه بودن‌ کولتور وین یا همان دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی در پایتخت اتریش به شمار می رود. اما شرایط تحصیل در دانشگاه کشاورزی نیترا به مراتب از دانشگاه بودن کولتور وین اتریش ساده تر است.

طبیعتا برای ورود به دانشگاه های اتریش اولین مورد داشتن مدرک زبان آلمانی یا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی است که این خود یکی از اصلی ترین موانع پیش پای دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. اما به طور کلی برای تحصیل در اسلواکی و به طور اخص در مورد تحصیل در دانشگاه کشاورزی نیترا، نیازی به ارائه مدرک زبان برای ورود به دوره های تحصیلی وجود ندارد. در حقیقت در دانشگاه های اسلواکی می توان بدون ارائه مدرک زبان، به تحصیل رشته های مختلف به زبان انگلیسی پرداخت.

از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه کشاورزی نیترا، مانند سایر دانشگاه های اسلواکی، پرداخت هزینه 3500 یورو در سال برای تحصیل در رشته های مهندسی مانند صنایع غذایی و کشاورزی می باشد.

 

رشته های دانشگاه کشاورزی اسلواکی

دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا، دانشگاهی دولتی به حساب می آید که دوره های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف در آن برگزار می شود. رشته های دانشگاه کشاورزی اسلواکی در قالب این 6 دانشکده به دانشجویان ارائه می گردد:

- دانشکده کشاورزی و منابع غذایی

- دانشکده بیوتکنولوژی و علوم غذایی

- دانشکده اقتصاد و مدیریت

- دانشکده مهندسی کشاورزی

- دانشکده مطالعات اروپا و توسعه منطقه ای

- دانشکده باغبانی و مهندسی منظر

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top