امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مدیریت در اسلواکی

در کشورهای پیشرفته به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا رشته هایی مانند مدیریت بسیار بیش از کشور ما مورد توجه قرار دارند و برای ورود به آن ها رقابت بسیاری وجود دارد. در این کشورها به طور عمومی برای ورود به رشته های دانشگاهی آزمون ورودی یا کنکور وجود ندارد، اما برای برخی رشته ها که متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش دارند، آزمون ورودی نیز در نظر گرفته می شود و طبیعتا یکی از این رشته ها مدیریت است. در سال های اخیر جوانان ایرانی بیشتری نیز نسبت به این رشته اقبال نشان داده و بسیاری نیز حتی برای تحصیل این رشته به کشورهای دیگر می روند. یکی از گزینه های مناسب برای این عزیزان تحصیل مدیریت در اسلواکی می باشد.

  • تحصیل مدیریت در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی
  • دانشگاه های رشته مدیریت در اسلواکی

رشته مدیریت در تمامی گرایش های آن در کشورهای مختلف اروپایی از پرستیژ اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است و بازار کار بسیار مناسبی نیز دارد.  درآمد فارغ التحصیلان این رشته نیز در بالاترین سطح میان مشاغل مختلف در کشورهای مختلف قرار دارد. از این رو افرادی که قصد کار در اروپا در رشته مدیریت در پایان تحصیلاتشان را دارند، تحصیل مدیریت در اسلواکی برایشان گزینه بسیار مناسبی است. زیرا ورود به دوره های تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی، بسیار ساده تر از بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اتریش و آلمان است. همچنین دانشگاه های اسلواکی از سیستم استاندارد آموزشی مشترک کشورهای اتحادیه اروپا تبعیت می کنند. از این رو تحصیل در دانشگاه های اسلواکی در این رشته می تواند موجب شود که فارغ التحصیلان فرصت کار در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا چون آلمان و اتریش را بدست آورند. زیرا مدارک تحصیلی دانشگاه های اسلواکی در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای اعتبار است. همچنین تحصیل مدیریت در اسلواکی به زبان انگلیسی امکانپذیر است و برای ورود به این دوره ها نیازی به یادگیری زبان اسلواک وجود ندارد.

مزیت دیگر تحصیل مدیریت در اسلواکی، این است که اکثر دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. به طور دقیق تر دانشگاه کمنیوس، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا و دانشگاه تکنیک براتیسلاوا هر سه این رشته را ارائه می دهند و نام هر سه دانشگاه در میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 دیده می شود. این بدین معناست که دانشجویان پس از تحصیل در این دانشگاه ها می توانند به ایران برگشته و مدارک خود را برای ارزشیابی ارائه دهند و مشکلی در ارزشیابی مدارک تحصیلی آنان در ایران وجود نخواهد داشت و برای کار کردن در ایران با مشکل مواجه نخواهند شد.

 

هزینه تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی

به طور کلی به مانند سایر رشته های علوم انسانی، هزینه تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی نیز همان 3000 یورو در سال می باشد. با در نظر گرفتن مزایای متعددی که برای تحصیل مدیریت در اسلواکی برشمردیم، می توان با قاطعیت گفت که هزینه تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی بسیار مناسب و به صرفه است. البته هزینه تحصیل مدیریت در اتریش حدود 1500 یورو در سال است که نصف هزینه تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی می باشد. اما با در نظر گرفتن هزینه زندگی دانشجویی در اتریش نسبت به کشور اسلواکی می توان گفت که تقریبا هزینه تحصیل مدیریت در این دو کشور برابر است. مضاف بر این ورود به دانشگاه های اتریش به مراتب سخت تر از ورود به دانشگاه های اسلواکی است.

 

دانشگاه های رشته مدیریت در اسلواکی

همان طور که پیش تر ذکر شد، سه مورد از دانشگاه های رشته مدیریت در اسلواکی، یعنی دانشگاه کمنیوس، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا، دانشگاه تکنیک براتیسلاوا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و مدارک تحصیلی اخذ شده در آن ها در ایران ارزشیابی می شود. اما دانشگاه سیاتل درشهر ترنچین، نیز یک دانشگاه خصوصی است که این رشته را ارائه می دهد و مدارک آن در ایران قابل ارزشیابی نیست. اما در کلیه کشورهای اروپایی معتبر محسوب می گردد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top