امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه ترناوا اسلواکی

یکی از دانشگاه های دیگر کشور اسلواکی که رتبه مناسبی داشته و از اعتبار بین المللی خوبی برخوردار است، دانشگاه ترناوا می باشد که آن را در زبان انگلیسی University of Trnava و در زبان اسلواکی Trnavská univerzita v Trnave می خوانند. دانشگاه ترناوا اسلواکی یک دانشگاه دولتی در این کشور به حساب می آید که در حال حاضر میزبان حدود 5000 دانشجو از سراسر دنیا در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

  • دانشگاه ترناوا اسلواکی
  • تحصیل در دانشگاه ترناوا
  • دانشکده های دانشگاه ترناوا

تاریخچه این دانشگاه به سال 1635 میلادی باز می گردد و به همین جهت از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود که در این سال توسط اسقف اعظم پتر پازمانی تاسیس شد و به مرور گسترش یافت. در ابتدا فقط دانشکده هنر و دانشکده الهیات در آن فعال بودند. اما در سال 1667 دانشکده حقوق، و در سال 1769 دانشکده پزشکی نیز در این دانشگاه شروع به فعالیت کردند. اما تاسیس رسمی دانشگاه ترناوا اسلواکی به شکل مدرن امروزی به سال 1992 میلادی باز می گردد. در این سال شورای ملی اسلواکی این دانشگاه را در اول ماه ژوئیه مجددا تاسیس نمود.

دانشگاه ترناوا اسلواکی در حال حاضر با دانشگاه های برتر کشور اسلواکی و همچنین با 13 دانشگاه معتبر در کشورهای انگلیس، آلمان، سوئد، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، جمهوری چک، مجارستان و لهستان نیز موافقت نامه های همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دارد و همکاری های تنگاتنگی نیز میان آنان شکل گرفته است.

 

تحصیل در دانشگاه ترناوا

از مزایای تحصیل در دانشگاه ترناوا اسلواکی این است که در این دانشگاه، آموزش ها بر اساس سیستم آموزش اتحادیه اروپا ارائه می گردد و مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در کلیه کشورهای این اتحادیه معتبر شمرده می شود. در حقیقت دانشجویی که پس از تحصیل در اسلواکی در دانشگاه ترناوا قصد کار در هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه، حتی کشورهای پیشرفته ای چون آلمان و اتریش را داشته باشد نیز از این نظر مشکلی نداشته و مدارک تحصیلی وی در هر یک از این کشورها دارای اعتبار محسوب می شود.

طبیعتا از اصلی ترین مزایای تحصیل در دانشگاه ترناوا اسلواکی مانند سایر دانشگاه های این کشور، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر برای اخذ پذیرش تحصیلی می باشد. در واقع در راه ورود به این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه های کشور اسلواکی، مانع بزرگی به نام ارائه مدرک زبان برای داوطلبان اخذ پذیرش وجود ندارد. همچنین دوره های تحصیلی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسلواک ارائه می گردد و دانشجویانی که برای اخذ پذیرش دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، اپلای می کنند نیازی به یادگیری زبان اسلواک نیز نخواهند داشت.

 

دانشکده های دانشگاه ترناوا

در حال حاضر تعداد دانشکده های دانشگاه ترناوا 5 مورد می باشد که 4 دانشکده در شهر ترناوا و یک مورد در شهر براتیسلاوا پایتخت جمهوری اسلواکی واقع هستند.

دانشکده های دانشگاه ترناوا واقع در این شهر عبارتند از:

- دانشکده فلسفه و هنر

- دانشکده حقوق

- دانشکده آموزش

- دانشکده مراقبت های بهداشتی و فعالیت های اجتماعی

 

دانشکده واقع در شهر براتیسلاوا:

- دانشکده الهیات

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top