امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا

اسلواکی دانشگاه های فراوانی دارد که خوشتبختانه اخیرا و در لیست اعلام شده دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال 2020 2020، نام 12 مورد از آن ها دیده می شود. یکی از این دانشگاه ها که در لیست جدید به تایید وزارت علوم ایران قرار گرفته است دانشگاه فیلسوف کنسانتین در نیترا می باشد که در زبان انگلیسی University of Constantine the Philosopher in Nitra و در زبان اسلواک Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre نامیده می شود. دانشگاه فیلسوف کنستانتین اسلواکی دانشگاهی عمومی به شمار رفته و در شهر نیترا در جنوب غربی کشور اسلواکی واقع شده است.

  • دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا
  • تحصیل در دانشگاه فیلسوف کنستانتین
  • رشته های دانشگاه فیلسوف کنستانتین اسلواکی

شهر نیترا به طور کلی شهری دانشگاهی نیز به حساب می آید. وجود دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا و علاوه بر آن دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا موجب شده همه ساله عده زیادی دانشجو از سراسر نقاط کشور اسلواکی و همچنین از کشورهای مختلف دنیا در این شهر اقامت تحصیلی داشته باشند.

تاسیس دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا اسلواکی به سال 1959 میلادی زمانی که هنوز کشور اسلواکی استقلال خود را از چکسلواکی سابق بدست نیاورده بود تاسیس شد و در ابتدا نام آن موسسه آموزشی نیترا بود که وظیفه آن تربیت معلمان برای مدارس ابتدایی و بعدها متوسطه بود. در سال های 1992 دانشگاه آموزشی در نیترا تاسیس شده و در سال 1993 نیز دانشکده علوم انسانی و علوم طبیعی در این شهر تاسیس شدند. در اکتبر سال 1996 میلادی شورای ملی جمهوری اسلواکی تاسیس دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا را اعلام کرد

 

تحصیل در دانشگاه فیلسوف کنستانتین

مشتاقان تحصیل در دانشگاه های اسلواکی با این موضوع آشنایی نسبی دارند که شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف اسلواکی تقریبا یکسان است و شرایط لازم برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه فیلسوف کنستانتین با سایر دانشگاه های کشور اسلواکی تفاوت خاصی ندارد.

اولین مورد از شرایط و در حقیقت مزایای تحصیل در دانشگاه فیلسوف کنستانتین مانند سایر دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و عدم نیاز به یادگیری زبان اسلواک است. همچنین برای تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر چون آیلتس و تافل وجود ندارد. این خود یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور اروپایی به شمار می رود. زیرا مانع بزرگی به نام اخذ نمره زبان را از سر راه متقاضیان اخذ پذیرش برمی دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا اسلواکی هم به مانند سایر دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. در حقیقت برای تحصیل رشته های علوم انسانی سالانه 3000 یورو، پزشکی 9500 یورو و دندانپزشکی 11500 یورو شهریه باید پرداخت شود.

اما از اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های اسلواکی از جمله همین دانشگاه می توان به معتبر بودن مدارک ارائه شده در این دانشگاه ها در سراسر قاره اروپا می باشد که به دانشجو امکان می دهد در پایان دوره تحصیل خود در هر یک از کشورهای پیشرفته عضو اتحادیه اروپا همچون آلمان و اتریش مشغول به کار شود. همچنین خوشبختانه زین پس مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه فیلسوف کنستانتین اسلواکی و 11 دانشگاه دیگر این کشور در ایران نیز مورد تایید و قابل ارزیابی قلمداد می گردد. در لیست اخیر اعلام شده توسط وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 نام 12 دانشگاه این کشور به عنوان دانشگاه های تایید شده ذکر شده است و دانشجویان عزیز می توانند در این دانشگاه ها به تحصیل مشغول شوند و اگر پس از تحصیل قصد بازگشت به وطن و کار در ایران را داشته باشند، مدارک تحصیلیشان در ایران قابل ارزشیابی بوده و مشکلی برای گار در ایران در مقابل آنان قرار نخواهد داشت.

 

رشته های دانشگاه فیلسوف کنستانتین اسلواکی

رشته های دانشگاه فیلسوف کنستانتین اسلواکی تنوع و تعدد زیادی دارند و در دانشکده های دانشگاه فیلسوف کنستانتین به دانشجویان ارائه می گردند. دانشکده های دانشگاه فیلسوف کنستانتین عبارتند از:

- دانشکده مطالعات اروپای مرکزی

- دانشکده هنر

- دانشکده آموزش

- دانشکده علوم طبیعی

- دانشکده علوم اجتماعی و بهداشت و درمان

- مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top