امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل داروسازی در اسلواکی

یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در میان جوانان ایرانی رشته داروسازی است که طبیعتا عده زیادی از این مشتاقان بعلت محدودیت ظرفیت دانشگاه های کشور نمی توانند وارد دوره های تحصیل این رشته شوند. این شرایط موجب می شود که بسیاری از افراد با وجود دشواری های فراوان، به فکر تحصیل داروسازی در خارج از کشور بیفتند و در این میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین متقاضیان ایرانی را برای تحصیل دارند. در بین کشورهای اروپایی، شرایط تحصیل داروسازی در اسلواکی سهل تر و مناسب تر از سایر کشورها می باشد و به همین علت در سال های اخیر مرتبا نرخ متقاضیان تحصیل داروسازی در اسلواکی در میان جوانان هموطنمان رو به افزایش است.

  • تحصیل داروسازی در اسلواکی
  • تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی
  • هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی

طبیعتا اصلی ترین مشکلی که سر راه جوانان ایرانی برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور وجود دارد، بحث زبان است. در بسیاری از کشورهای اروپایی دوره های داروسازی به زبان رسمی همان کشور برگزار می شود و یادگیری زبان هایی که فقط در یک کشور تکلم می شود چندان مورد استقبال نیست. به همین جهت اکثر دانشجویان ترجیح می دهند تحصیلات خود را به زبان انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی بگذرانند که پس از تحصیل برای آن ها در مسیر آینده کاری، مفید واقع شود. از این رو تحصیل دوره های تحصیل داروسازی در اسلواکی به علت اینکه به زبان انگلیسی برگزار می شود بسیار مورد استقبال است. تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی از کشورهای انگلیسی زبان بسیار ارزانتر می باشد، این در حالی است که مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های این کشور در کلیه کشورها عضو اتحادیه اروپا دارای اعتبار است. دانشجویان ایرانی که قصد داشته باشند پس از تحصیل در اسلواکی در رشته داروسازی به ایران بازگشته و در ایران به کار مشغول شوند نیز اگر در دانشگاه کمنیوس که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است تحصیل کرده باشند، مدارکشان در ایران مورد ارزشیابی قرار می گیرد. همچنین از نظر اخذ ویزای تحصیلی نیز مشکلی برای دانشجویان ایرانی در کشور اسلواکی وجود ندارد و شرایط اخذ ویزا از این کشور از بسیاری از کشورهای اروپا و جهان سهل تر است.

 

تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

پیش تر ذکر کردیم که یادگیری یک زبان دیگر از پایه به طور معمول برای جوانان هموطنمان کار آسانی به حساب نمی آید و اکثر مشتاقان تحصیل در این رشته ترجیح می دهند از امکان تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی برخوردار شوند. اسلواکی یکی از معدود کشورهایی است که در دانشگاه های آن می توان از فرصت تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی و بدون نیاز به یادگیری زبان دیگری داشت.

 

تحصیل رشته داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان

امکان تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی تنها مزیت تحصیل این رشته در این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن نیست. در حقیقت شاید اسلواکی را بتوان تنها کشوری دانست که در آن فرصت تحصیل رشته داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان وجود دارد. باید در نظر داشت که شرکت در آزمون های زبان معتبر چون آیلتس و اخذ نمره خواسته شده توسط دانشگاه مورد نظر و ارائه مدرک زبان، خود یکی از اصلی ترین موانع پیش روی دانشجویان و جوانان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور است و مزیت بزرگ کشور اسلواکی این است که در دانشگاه های این کشور می توان تحصیل به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان را تجربه نمود. به همین جهت سال به سال دانشجویان ایرانی اقبال بیشتری به استفاده از فرصت تحصیل رشته داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان که در کشور اسلواکی امکانپذیر است نشان می دهند.

 

هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی

همان طور که پیش تر ذکر شد، هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی، به نسبت تمامی کشورهای انگلیسی زبان و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار مناسب است. به طور دقیق تر می توان گفت که هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی حدود 7500 یورو در سال است. البته هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی در دانشگاه های مختلف این کشور می تواند کمی متفاوت باشد ، ولی به طور میانگین حدود همین رقم اعلام شده می باشد. شهریه تحصیل پزشکی در اسلواکی حدود 9500 یورو در سال و شهریه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی نیز حدود 11500 یورو در سال است که این ارقام نیز در مقایسه با سایر کشورها به ویژه کشورهای انگلیسی زبان بسیار مناسب به حساب می آید.

 

آزمون ورودی داروسازی اسلواکی

درست به مانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی، برای ورود به دوره های تحصیل داروسازی در اسلواکی نیز باید در آزمون ورودی شرکت نمود. زیرا رشته داروسازی نیز به مانند پزشکی و دندانپزشکی متقاضیان فراوانی برای اخذ پذیرش دارد و چاره ای برای دانشگاه های کشور اسلواکی به جز انتخاب دانشجو از طریق برگزاری آزمون ورودی داروسازی اسلواکی باقی نمی ماند. البته باید در نظر داشت که بر اساس تجربه سالیان اخیر، دانشجویان ایرانی اعزام شده توسط موسسه علم و هنر میثاق در این آزمون با موفقیت ظاهر شده و مشکلی برای قبولی در این آزمون نداشته اند. لازم به ذکر است که موسسه علم و هنر میثاق نمونه سوالات آزمون ورودی داروسازی اسلواکی را در اختیار عزیزانی که از طریق این موسسه برای شرکت در آزمون ورودی داروسازی اسلواکی اعزام می شود قرار می دهد.

 

دانشگاه های داروسازی اسلواکی

طبیعتا برای مشتاقان تحصیل داروسازی در اسلواکی، امکان تحصیل در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا، بهترین دانشگاه این کشور که رتبه ای بین 700 تا 750 دانشگاه های دنیا را داراست، فرصتی مغتنم به شمار می رود. هان طور که پیش تر ذکر شد در میان دانشگاه های داروسازی اسلواکی، دانشگاه کمنیوس تنها دانشگاهی است که مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. دوره های داروسازی این دانشگاه در خود دانشکده داروسازی این دانشگاه در براتیسلاوا، دانشکده داروسازی جسینیوس در مارتین، و دانشکده پزشکی کمنیوس در براتیسلاوا ارائه می گردد.

دیگر مورد از دانشگاه های داروسازی اسلواکی، دانشگاه پاول جوزف شافاریک در کوشیتسه است که مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارد. البته این دانشگاه به تایید وزارت علوم ایران رسیده است و در رشته های غیر پزشکی می توان در آن تحصیل کرد. برای دانشجویانی که قصد کار در اروپا پس از تحصیل در اسلواکی را دارند، این دانشگاه نیز محل مناسبی برای تحصیل داروسازی در اسلواکی است. زیرا این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه های اسلواکی از استانداردهای مشترک آموزشی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیروی می کند و به همین علت مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند آلمان و اتریش نیز مورد تایید قرار می گیرد.

دانشگاه دامپزشکی و داروسازی در کوشیتسه دیگر مورد از دانشگاه های داروسازی اسلواکی است که در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار ندارد و طبیعتا دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل داروسازی در اسلواکی به ایران برگشته و مشغول به کار شوند گزینه مناسبی نیست. اما برای افرادی که قصد دارند پس از تحصیل در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند می تواند گزینه ای مناسب باشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل علوم پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top