امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

مقالات

  • بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی

    1402/12/01 - 06:39:50
    بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی

    رشته روانشناسی یکی از رشته های بسیار محبوب و پرکاربرد به حساب آمده و بسیاری از جوانان نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای مختلف دنیا آن را برای تحصیل و در پی آن آینده شغلی انتخاب می کنند. می دانیم که انسان موجودی چند بعدی بوده و از اصلی ‌ترین ابعاد وجودی آن بعد روحی و روانی وی می باشد و توجه به این بعد حساس از وجود انسان در جوامع پیشرفته به شدت مورد نظر قرار می گیرد. از این رو بسیاری از علاقه مندان این رشته از ابتدای امر سعی می‌ کنند در کشوری به تحصیل این رشته بپردازند که آینده شغلی مناسبی در آن برای متخصصان روانشناسی می توان متصور بود. اما نمی توان با قاطعیت یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی انتخاب کرده و به مشتاقان تحصیل این رشته در خارج از کشور معرفی نمود.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای تحصیل پرستاری

    1402/11/21 - 06:51:32
    بهترین کشور برای تحصیل پرستاری

    پرستاری یکی از رشته های بسیار مهم و کاربردی در سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف دنیا می باشد که در هنگام مواجه شدن با مشکلات تندرستی و جسمی ، هر انسانی نیازمند متخصصان این رشته می باشد. در واقع بدون استفاده از تخصص و زحمات پرستاران؛ تصمیمات و تجویزهای پزشکان در اغلب موارد نمی‌ تواند به خوبی ثمر داده و به نتیجه مطلوب برسد. از این رو برای بازگرداندن سلامتی و بهبودی موثر بیماران، به خدمات پرستاران نیاز مبرم وجود دارد و به همین جهت آنان در جوامع مختلف به ویژه در کشورهای پیشرفته دنیا از ارج و قرب بالایی برخوردارند و در برخی از کشورها شرایط کاری و درآمدی بسیار مناسبی نیز برای آنان در نظر گرفته می شود. به همین جهت، بسیاری از علاقمندان این رشته ترجیح می ‌دهند از ابتدا تحصیل این رشته را در در کشور های دیگر به ویژه کشورهای پیشرفته دنیا انجام دهند تا در نهایت بتوانند در همان کشور در سیستم بهداشت و درمان مشغول به کار شده و اقامت دائم نیز دریافت نمایند. برای این افراد شناخت بهترین کشور برای تحصیل پرستاری یک نکته بسیار مهم پیش از اپلای کردن برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف به شمار می رود.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

    1402/11/12 - 07:31:14
    بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

    رشته فیزیوتراپی یکی از تخصص های بسیار مهم و ارزشمند در نظام سلامت کشورها به شمار می رود که متخصصان آن نقش شایانی در بازیابی سلامت بیمار ایفا می کنند. به طور دقیق تر متخصصان این رشته حساس که زیرمجموعه رشته های پیراپزشکی به شمار می رود، می بایست با استفاده از دانش و تجربه خود به فعالیت هایی در زمینه مراقبت های بهداشتی و سلامت در راستای بهبود عملکرد اندام‌ های بیماران به ویژه اندام های حرکتی آنان بپردازند. هدف کلی رشته فیزیوتراپی این است که افرادی که برخی اندام‌ های بدنشان به ویژه اندام های حرکتی دچار آسیب شده ه است بتوانند به سطح رفاه فیزیکی و جسمی قبل از دوره آسیب ‌دیدگی نزدیک شده و حتی به همان میزان از سلامت جسمی بازگردند. در واقع این فعالیت ها موجب می شود تا بیماران بتوانند کنترل اندام های حسی و حرکتی خود را دوباره در حد بالایی به دست آورند. برای تحصیل این رشته کشورهای زیادی می ‌توانند به عنوان گزینه ‌های مناسبی برای انتخاب محل تحصیل به شمار روند. یک دانشجو در هنگام انتخاب دانشگاه و کشور محل تحصیل باید فاکتورهای زیادی را در نظر ‌گیرد تا بتواند تحصیل موفق و در پی آن آینده شغلی مناسبی را برای خود رقم بزند. در این مطلب قصد داریم فاکتورهای مختلفی را در مورد شرایط تحصیل فیزیوتراپی در کشورهای مختلف با هم مقایسه کنیم تا مشتاقان تحصیل این رشته در خارج از کشور بتوانند بسته به شرایط خود بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی در سال 2024 را انتخاب نمایند.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

    1402/11/03 - 07:47:38
    بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

    همواره تب تحصیل رشته های مرتبط با بخش بهداشت و درمان و علوم پزشکی در میان جوانان ایرانی بسیار بالا بوده و در سال های اخیر به علت فاصله معنادار درآمد متخصصان این رشته ها با میانگین درآمد سایر اقشار جامعه، این اشتیاق افزایش نیز پیدا کرده است. یکی از محبوب ترین این رشته ها، رشته داروسازی است که عده زیادی از جوانان کشورمان همه ساله برای ورود به این رشته در دانشگاه های کشور تلاش می کنند. طبیعتاً ظرفیت پذیرش دانشگاه های کشورمان برای این رشته نیز دارای محدودیت های خاص خود می باشد و بسیاری از این افراد که مشتاق تحصیل در رشته داروسازی هستند موفق به ورود به دانشگاه های داخل کشور نمی شوند. اما برخی از این عزیزان سختی تحصیل در خارج از کشور و مشکلات و هزینه ‌های آن را به جان خریده و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سایر کشورهای دنیا و تحصیل داروسازی در خارج از کشور اقدام می ‌کنند. برای این افراد یکی از مهمترین مسائل دانستن بهترین کشور برای تحصیل داروسازی است.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

    1402/10/27 - 13:14:00
    بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

    همانطور که می دانیم به علل مختلفی از جمله اختلاف معنادار درآمد پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان در کشورمان با سایر اقشار جامعه، بسیاری از جوانان مشتاقند که به تحصیل این رشته ها بپردازند. اما ظرفیت دانشگاه های کشورمان برای دوره های تحصیلی این رشته ها کاملا محدود است و بسیاری از علاقه مندان شانس ورود به دوره های تحصیل این رشته ها را پیدا نمی کنند. البته برخی با وجود مشکلات زیاد از جمله دوری از خانواده و تنگناهای مالی سعی می کنند برای دستیابی به آرزوی خود گزینه تحصیل در خارج از کشور را برای خود عملی نمایند. اما پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هر کشوری باید به خوبی تحقیق کرده و سعی کرد تا از بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی پذیرش دریافت نموده و وارد دانشگاه های آن کشور شد. در ادامه به معرفی شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشورهای مختلف در سال 2024 خواهیم پرداخت.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

    1402/10/16 - 07:11:11
    بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

    سالهاست که در میان جوانان ایرانی و و والدین آنها تب بالای اشتیاق به تحصیل رشته پزشکی به وضوح دیده می‌ شود و هر سال نیز تعداد متقاضیان ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های کشور بیشتر می گردد. واضح است که به علت تقریباً ثابت ماندن ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی کشور و عدم تناسب میزان تقاضای ورود به این رشته با با ظرفیت موجود دانشگاه ها، عده زیادی موفق به دستیابی به آرزوی خود و تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های کشور نمی شوند. از این رو برخی سختی های تحصیل در کشورهای دیگر از جمله مشکل زبان، تنهایی و به ویژه هزینه بالای تحصیل در رشته پزشکی در اکثر نقاط دنیا را به جان می خرند و برای رسیدن به آرزوی خود به خارج از کشور می روند. اما متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور، پیش از اقدام برای اخذ پذیرش باید بدانند که بهترین کشور برای تحصیل رشته پزشکی کدام است.

     

    ادامه مطلب ...
  • برنامه اراسموس چیست؟

    1402/09/11 - 06:33:21
    برنامه اراسموس چیست؟

    برنامه اراسموس یا بورسیه اراسموس ماندوس Erasmus Mundus یک برنامه مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپاست که در زمینه تحصیلات تکمیلی، امکان همکاری هایی بویژه در زمینه انتقال دانشجو را فراهم می کند. نام این برنامه از محقق برجسته دوران رنسانس، اراسموس ماندوس گرفته شده و هدف از آن ارتقای کیفیت آموزش عالی از طریق بورسیه تحصیلی و همکاری های بین دانشگاهی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی برخی دیگر از نقاط دنیا می باشد.

    ادامه مطلب ...
  • رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان 2024

    1402/07/02 - 17:30:40
    رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان 2024

    همه ساله موسسات معتبری مانند شانگهای، تایمز و کیو اس، بر اساس فاکتورهای متعددی به مقایسه دانشگاه های دنیا پرداخته و رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا برای همان سال را ارائه می دهند. این رتبه بندی ها می تواند اصلی ترین ملاک برای دانشجویان در سراسر دنیا برای اپلای کردن به منظور اخذ پذیرش تحصیلی به حساب آید. البته در ایران، دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را داشته و قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج به ایران بازگردند و در کشور خود مشغول به کار شوند، علاوه بر این رنکینگ های معتبر، بسته به رشته تحصیلی انتخابی، باید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت ایران در همان سال تحصیلی را نیز ملاک انتخاب دانشگاه قرار دهند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان 2024 که توسط موسسه QS  اعلام گردیده، جدیدترین رنکینگ معتبر ارائه شده برترین دانشگاه های دنیا می باشد که نسبت به سال های قبل دچار تغییراتی شده است. برخی دانشگاه ها در رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا 2024، نسبت به سال 2023 با افت مواجه شده و برخی دیگر نیز با رشد روبرو شده اند. برخی از دانشگاه ها نیز همان رتبه سال 2023 خود را حفظ کرده اند. در ادامه مطلب به تفصیل به رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان 2024 اشاره خواهیم نمود.

    ادامه مطلب ...
  • رتبه بندی بهترین دانشگاه های جوان دنیا با عمر زیر 50 سال 2023

    1402/09/04 - 06:13:07
    رتبه بندی بهترین دانشگاه های جوان دنیا با عمر زیر 50 سال 2023

    سیستم رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز، چند سالی است رنکینگی به نام بهترین دانشگاه های جوان دنیا با عمر زیر 50 سال را ارائه می نماید. طبیعتا همانطور که از نام این نوع رتبه بندی بر می آید، شرط لازم برای ارزیابی شدن دانشگاه ها در این رتبه بندی، جوان بودن دانشگاه ها و داشتن عمر زیر 50 سال است. در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جوان دنیا با عمر زیر 50 سال 2023 دانشگاه هایی را می توان یافت که در رتبه بندی کلی دانشگاه های جهان هم رتبه های فاخری را دارا هستند. این رتبه بندی به خوبی  نشان می دهد که با برنامه ریزی درست، این دانشگاه ها توانسته اند در مدت زمان نسبتا کوتاهی خود را به دانشگاه های برتر دنیا که اکثرا عمری بالای 100 سال و بعضا چند صد سال دارند برسانند و بعضا از بسیاری از دانشگاه های درجه یک دنیا که عمر زیادی دارند بشدت پیشی بگیرند که طبیعتا تحصیل در چنین دانشگاه هایی یکی از رویاهای متقاضیان تحصیل می باشد. در ادامه بیشتر به معرفی رتبه بندی بهترین دانشگاه های جوان دنیا با عمر زیر 50 سال 2023 اشاره خواهیم کرد.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 2023 - 2024

    1402/08/27 - 05:09:03
    دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 2023 - 2024

    می دانیم که دانشجویان در هر سال تحصیلی برای اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، ملاک هایی را در هنگام انتخاب دانشگاه در نظر می گیرند. طبیعتا رتبه بندی دانشگاه های دنیا که برای آن سال تحصیلی توسط موسسات معتبری همچون کیو اس، شانگهای و تایمز اعلام می شود یکی از اصلی ترین فاکتورها در انتخاب دانشگاه محل تحصیل است. اما دانشجویان ایرانی اگر قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، می بایست دانشگاهی که مدارک آن در ایران مورد تایید است را انتخاب کنند. برای افرادی که قصد دارند در رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور تحصیل کنند، لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در آن سال تحصیلی باید ملاک عمل قرار گیرد. این وزارتخانه همه ساله بر اساس فاکتورهای معتددی لیست دانشگاه های مورد تایید را به روز کرده و دانشگاه هایی را اضافه و کم می کند. بر این اساس است که متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی باید جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند تا پس از اتمام دوره تحصیل و بازگشت به وطن، مدارک آن ها در ایران قابل ارزشیابی باشد. باید در نظر داشت که کالج های وابسته به دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته در این لیست و همچنین شعب این دانشگاه‌ ها در سایر کشورها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. در ادامه مطلب به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 2023 - 2024 در کشورهای پر متقاضی خواهیم پرداخت. البته  از آنجایی که هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و اغلب کشورهای اروپایی بسیار بالاست و در سال های اخیر ورود به دوره های تحصیل پزشکی در چنین کشورهایی برای هموطنانمان بسیار سخت و دور از دسترس شده است، در این مطلب سعی داریم در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 2023 - 2024، دانشگاه های کشورهایی که شرایط ورود به آن ها برای جوانان ایرانی مناسب تر است را خدمتتان ارائه نموده ایم:

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top