امروز: چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

غذاهای معروف اسلواکی

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی هم مرز با کشورهای اروپایی جمهوری چک از غرب، اوکراین از شرق، لهستان از شمال، اتریش از غرب و مجارستان از جنوب می باشد. به طور معمول همسایگی کشورها به تبادلات فرهنگی آن ها می انجامد و این قضیه در مورد اسلواکی و همسایگانش هم صدق می کند. معمولا یکی از نمودهای تبادلات فرهنگی ملت ها رواج غذاهایشان در کشوهای دیگر است. در حقیقت در سفر به اسلواکی حتما غذاهای این کشورهای همسایه را در این کشور به ویژه در رستوران ها خواهید دید و بالعکس در سفر به کشورهای همسایه اسلواکی نیز غذاهای معروف اسلواکی را مرسوم خواهید یافت. البته دلیل دیگر رواج غذاهای این چند کشور در میان کشورهای همجوار اشتراکات تاریخی آن ها نیز می باشد. به عنوان مثال اسلواکی قرن ها بخشی از امپراتوری اتریش مجارستان به شمار می رفته و طبیعی است با کشورهای اتریش و مجارستان نزدیکی های فرهنگی زیادی داشته باشد. همچنین سال ها کشوری به نام چکسلواکی وجود داشته که از دو کشور امروزی اسلواکی و جمهوری چک تشکیل شده بوده و پرواضح است که این دو ملت امروزی کاملا از نظر فرهنگی به هم نزدیک هستند.

 

  • گوشت کبابی یا پیسکاویسا Pljeskavica از غذاهای معروف اسلواکی
  • پنیر سرخ شده با سیب زمینی و سس تارتار Vyprážaný syr از بهترین غذاهای کشور اسلواکی
  • سوپ گولاش از معروف ترین غذاهای اسلواکی

معروف ترین غذاهای اسلواکی

در سفر به کشور اسلواکی حتما باید از جاذبه های گردشگری آن دیدن کرد. به عنوان مثال پس از ورود به پایتخت این کشور حتما به دیدن جاذبه های توریستی براتیسلاوا رفته و سعی کنید از رستوران های موجود در این شهر معروف ترین غذاهای اسلواکی را میل فرمایید و با فرهنگ غذایی ملت اسلواکی نیز آشنا شوید.

 

پیسکاویسا

گوشت کبابی یا پیسکاویسا Pljeskavica غذای سنتی نواحی جنوب اسلواکی بوده و علاوه بر این کشور در مقدونیه، اسلوونی، کرواسی، صربستان و بوسنی و هرزگوین نیز سرو می شود. این غذا که از غذاهای معروف اسلواکی به شمار می رود، غذایی بسیار لذیذ و در عین حال سنگین می باشد و در اکثر رستوران های این کشور به ویژه در شهرهای جنوبی آن یافت می شود.

 

پیروگی با پنیر برینزا

در تعداد زیادی از غذاهای کشور اسلواکی، از پنیر برینزا استفاده می شود که پیروگی نیز مشمول همین مورد می شود. در حقیقت پیروگی مثل یک پیراشکی شکم پر است که ماده اصلی تهیه آن نیز سیب زمینی است و داخل آن از پنیر برینزا پر می شود. در تهیه این غذا از گوشت و انواع میوه به ویژه سیب نیز می توان بهره برد. معمولا روی این غذا خامه ترش می ریزند و سرو می نمایند. پنیر برینزا نوعی پنیر گوسفندی است که البته بوی خاص خود را هم دارد و اگر سلیقه شما با خوردن چنین مواد غذایی جور نیست توصیه می شود پیروگی با پنیر برینزا Bryndzové pirohy را امتحان نکنید.

 

دامپلینگ سیب زمینی با پنیر گوسفندی معروف ترین غذای اسلواکی

در ابتدای امر به معرفی دامپلینگ سیب زمینی با پنیر گوسفندی معروف ترین غذای اسلواکی که در زبان ملت اسلواکی Bryndzové halušky نامیده می شود می پردازیم. دامپلینگ سیب زمینی با پنیر گوسفندی، غذای ملی اسلواکی به شمار می رود که هر گردشگر یا دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در اسلواکی باید آن را امتحان نماید. اگر به ساختار این غذا یعنی قرار داده شدن پنیر روی دامپلینگ دقت شود، متوجه خواهید شد که این غذا بسیار به گنوچی غذای ایتالیایی شباهت دارد. برای تهیه آن تکه های سیب زمینی آب پز را با پنیر برینزا پخته و با کمی گوشت و سبزی معطر تفت می دهند. معمولا روی آن سوسیس دودی خرد می کنند و در تمامی رستوران های براتیسلاوا سرو می نمایند.

 

سوپ کلم

یکی از بهترین غذاهای اسلواکی، سوپ کلم Kapustnica است که با کلم برگ یا کلم پیچ درست می شود و در روزهای جشن مانند کریسمس معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود. برای تهیه سوپ کلم در اسلواکی، ابتدا کلم را خرد کرده و با سس خامه ای، قارچ، گوشت، سیب زمینی، سیر، پاپریکا و فلفل سیاه مخلوط می کنند و به خوبی می پزند تا جا بیفتند . معمولا این سوپ به صورت گرم و همراه با تکه های نان تست سرو می گردد.

 

پنیر سرخ شده با سیب زمینی و سس تارتار

در میان غذاهای کشور اسلواکی، پنیر سرخ شده با سیب زمینی و سس تارتار Vyprážaný syr یکی از غذاهایی است که به شدت باب طبع ما ایرانی ها می باشد. البه افرادی که رژیم غذایی دارند و یا کلسترول بالا دارند نباید سمت این غذا بروند. در تهیه این غذای بسیار لذیذ از پنیر خاصی به نام پنیر ادام استفاده می شود که وقتی به صورت سرخ شده در می آید بی نهایت لذیذ می شود. گاهی در هنگام سرو در برخی رستوران های اسلواکی، کنار این غذا خیارشور نیز قرار داده می شود.

 

سوپ گولاش از معروف ترین غذاهای اسلواکی

حال به معرفی سوپ گولاش از معروف ترین غذاهای اسلواکی می پردازیم. سوپ گولاش Goulash Soup به علت همان تبادلات فرهنگی بین ملت ها که در ابتدای مطلب عرض شد نه تنها در اسلواکی بلکه در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی نیز مرسوم است. البته در هر یک از کشورهای این منطقه سوپ گولاش را با دستور پخت مخصوص خودشان آماده می کنند. در اسلواکی سوپ گولاش را با سیب زمینی، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، گوشت، سیر و انواع ادویه تهیه می کنند. نحوه پخت این سوپ نیز جالب است، زیرا معمولا آن را در دیگ های بزرگ و ساعته ها با حرارت کم روی آتش آماده می کنند. این غذای خوشمزه و سبک و البته بسیار انرژی زا را در اطراف استادیوم های ورزشی این کشور نیز می توان یافت.

 

سارما

این غذا دقیقا ما را به یاد دلمه برگ مو در کشور خودمان می اندازد. برای تهیه سارما Sarma، غذای معروف اسلواکی، گوشت یا آجیل خرد شده یا حبوبات را داخل برگ مو، کلم یا برگ چغندر می پیچند و پس از پخت سرو می نمایند. این غذا بیشتر در فصل سرما در کشورهای اسلواکی و دیگر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی مصرف می شود.

 

کیک فانل یا تردلنیک

از خوشمزه ترین شیرینی ها و خوردنی های کشور اسلواکی که به ویژه در بازارهای کریسمس به صورت داغ عرضه می شود، کیک فانل یا تردلنیک Funnel Cake است که معمولا با نوشیدنی گرم ارائه می گردد. در تابستان ها نیز نوع تابستانی کیک فانل همراه با بستنی به گردشگران و مردم ارائه می شود. مانند بسیاری از غذاهای اسلواکی، کیک فانل نیز در کشورهای دیگر اروپای مرکزی به ویژه جمهوری چک و پایتخت آن شهر پراگ بسیار مرسوم است.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top