امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دریاچه های کشور اتریش

کشور زیبای اتریش در قلب اروپا یکی از مقاصد گردشگری اصلی در این قاره به شمار می رود. در حقیقت اکثر مردم دنیا کشور اتریش را به علت داشتن پیست های اسکی پرتعداد که مناسب برگزاری مسابقات اسکی آلپاین و تفریحات زمستانی است می شناسند. اما یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی اتریش، دریاچه های این کشور است. در کشور اتریش بیش از 400 دریاچه بسیار زیبا با ویژگی های متنوع وجود دارد که در این مطلب به طور ویژه قصد داریم به معرفی دریاچه های کشور اتریش بپردازیم

 

  • دریاچه های کشور اتریش
  • دریاچه های اتریش

 

دریاچه سبز اتریش یا Grüner See

آب این دریاچه به شکل غیر قابل باوری شفاف است و گردشگران به راحتی می توانند کف و اعماق این دریاچه را به صورت واضح مشاهده نمایند. این مورد را می توان وجه تسمیه این دریاچه که از زیباترین دریاچه های کشور اتریش به شمار می رود دانست. علاوه بر این دیدن مناظر بشدت زیبا در اطراف این دریاچه موجب شده گردشگران در دیدار از دریاچه سبز اتریش یا Grüner See نهایت استفاده را ببرند. این دریاچه در اطراف دهکده تراگوئس در ایالت استیریای اتریش قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که نیمکت هایی که در اطراف بستر دریاچه برای استراحت تعبیه شده اند در فصل ذوب برف ها به زیر آب می روند. این در حقیقت موجب می شود که در برخی فصول سال در زیر آب شفاف این دریاچه نیمکت ها و دیگر وسایل استراحت تعبیه شده، پارکی غرق شده دیده شود.

 

دریاچه میلشتاتر یا Millstatter See

این دریاچه در کنار روستایی به همین نام در دامنه کوههای آلپ اتریش قرار گرفته است. در شمال دریاچه میلشتاتر یا Millstatter See رشته کوههای آلپ مانند دیواره ای مانع از رسیدن بادهای سرد می شوند و همین موضوع موجب شده به ویژه در فصل تابستان آب این دریاچه حرارتی مناسب برای شنا کردن را داشته باشد و از این رو به شدت مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. گردشگرانی که قصد دیدار از دریاچه میلشتاتر را دارند، می توانند در روستای میلشتاتر که دقیقا در کنار دریاچه واقع شده است اقامت کرده و اوقات استراحت خود را نیز در این روستا سپری کنند.

 

دریاچه تراونز یا Traunsee‎

یکی دیگر از دریاچه های کشور اتریش، که در منطقه سالزکامرگوت واقع شده است دریاچه تراونز یا Traunsee‎ است که وسعت بسیار زیادی دارد. البته این دریاچه با افسانه های محلی مردم این منطقه نیز قرابت زیادی دارد و مردم محلی باور دارند موجودی افسانه ای به نام لانگی زیر آب های این دریاچه در حال زیست می باشد.  

 

دریاچه هالشتات اتریش یا Hallstatt‎

معروف ترین مورد در میان دریاچه های کشور اتریش، دریاچه هالشتات یا Hallstatt‎ می باشد که دقیقا در کنار روستایی به همین نام در منطقه سالزکامرگوت که از قدیمی ترین روستاهای اروپا و جهان است، واقع گشته است. این دریاچه از همه سمت توسط کوهستان های بلند احاطه شده است و طبیعتا راه و جاده ای مناسب و هموار برای رسیدن به روستای هالشتات وجود ندارد. تنها راه دسترسی به روستای هالشتات، عبور از دریاچه بوسیله قایق است. البته غیر از قایق های عبوری، قایق های پدالی نیز در ساحل روستای هالشتات برای گردشگران پیش بینی شده که با آن بتوانند لحظاتی مفرح را در دریاچه هالشتات بگذرانند.

 

درایچه آشنز یا Achensee

بزرگ ترین دریاچه تیرول اتریش درایچه آشنز یا Achensee می باشد که آب بسیار شفافی دارد و انعکاس تصاویر کوههای پوشیده از جنگل های اطرافش، در آب آن ، مناظری بدیع را خلق کرده است. آب این دریاچه طوری شفاف است که به راحتی تا عمق 10 متری آن قابل ملاحظه است. باد مناسب در این ناحیه موجب شده بسیاری برای موج سواری به این دریاچه مسافرت کنند.

 

دریاچه پلانز اتریش یا Plansee

منطقه تیرول دارای دریاچه های زیادی می باشد. دریاچه پلانز اتریش یا Plansee نیز از دریاچه های این منطقه به شمار می رود و به طور معمول اطراف آن مملو از گردشگر می باشد که به ورزش هایی چون دوچرخه سواری، پیاده روی و اسکیت مشغولند. قایق سواری نیز از دیگر تفریحات رایج در این دریاچه می باشد.

 

دریاچه ویسنز یا دریاچه سفید یا Weissensee

دریاچه یخی یا دریاچه ویسنز یا دریاچه سفید یا Weissensee در منطقه کارینتیا در جنوب کشور اتریش واقع شده و محل قایق سواری و ماهیگیری و تفریحات تابستانی است. در زمستان نیز اسکی بازان در این منطقه برای تفریح و مسابقات حرفه ای حضور می یابند.

 

دریاچه ورترز یا Wörthersee

در منطقه کارینتیای اتریش یکی از زیباترین دریاچه های کشور اتریش به نام ورترز واقع شده که برای شنا کردن نیز بسیار مناسب است. از دلایل اقبال گردشگران به این دریاچه، نزدیکی با مرز کشور ایتالیاست. همچنین گردشگران می توانند از امکان قایق سواری در دریاچه ورترز یا Wörthersee نیز بهره مند گردند. جالب است بدانید بسیاری از فیلم های جیمز باند هم در این دریاچه فیلمبرداری شده است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top