امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

نظام آموزشی اسلواکی

  • مقطع دانشگاه در اسلواکی
  • تحصیل در دانشگاههای اسلواکی
  • نظام آموزشی اسلواکی

دوره پیش دبستانی
شروع این دوره برای کودکان بین ۴ تا ۶ سالگی است که اختیاری نیز می باشد؛ اما توصیه می شود والدین فرزندان خود را در این کلاسها ثبت نام کنند؛ چون در این بازه سنی دروس: موسیقی؛ هنر؛ مهارت های اجتماعی؛ تربیت بدنی و آموزشهای فکری تدریس می شود.

دوره ابتدایی 
این دوره برای تمام فرزندان بالای ۶ سال اجباری است و طول دوره ۴ سال می باشد.
تحصیل در این مقطع در مدارس دولتی رایگان و به زیان اسلواکی است و در مدارس خصوصی که معمولا به زیانهای انگلیسی یا آلمانی می باشد؛ مستلزم پراخت شهریه است.
 ارزیابی دانش آموزان در این مقطع به صورت کتبی و شفاهی انجانم می شود و نحوه امتیاز دهی نیز به صورت: عالی ، خیلی خوب ، خوب ، رضایت بخش و مردود می باشد..
 دروس تحصیلی این دوره نیز متشکل ازدروس: زبان و ادبیات اسلواکی ، تاریخ ، ریاضی ، هنر ، موسیقی ، تربیت بدنی بوده و ملاک قبولی در هر درس هم کسب نمره رضایت بخش  و بالاترمی باشد و اگر دانش آموزی در یک درس مردود شود؛ باید آن پایه تحصیلی را تکرار کند.

دوره راهنمایی
این دوره ۵ ساله و برای دانش آموزان رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال اجباری است و در این دوره بیشتر دروس تخصصی تدریس می شوند .

دوره متوسطه
در این دوره نیز به دانش آموزان دروس پایه به صورت تخصصی آموزش داده می شود  که برای رده سنی۱۵ تا ۱۸ سالگی است و در سال آخر دبیرستان دانش آموزان باید در آزمونی نهایی به نام Maturita شرکت و نمره قبولی را کسب؛ تا مدرک دپیلم دبیرستان یا پایان متوسطه را دریافت دارند.

تحصیل دانشگاهی در اسلواکی

دانشگاهای بسیاری در کشور اسلواکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه، هنر و علوم انسانی دانشجو می پذیرند. 

مقطع کارشناسی

طول زمان مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور اسلواکی بین ۳ تا ۴ است و در اکثر دانشگاه های این کشور رشته های مختلف علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه، هنر و علوم انسانی ارائه می گردد که برخی از آنها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت می باشند.

پذیرش دانشگاهها فقط یکبار در سال انجام می شود و در طول سال فقط برای یک سال تحصیلی که شامل ۲ ترم  می شود؛ پذیرش تحصیلی صادر می شود.  ترم پاییز در دانشگاههای اسلواکی از ماه سپتامبر هر سال تحصیلی و تا ژانویه ادامه دارد و ترم بهار هم از فوریه آغاز شده و تا ژوئن ادامه ادارد.

مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای اسلواکی ۱ تا ۲ سال می باشد که بعضی رشته به زبان انگلیسی و بعضی به زبان اسلواکی ارایه می شوند.

مقطع دکترا

طول دوره دکتری در دانشگاه های اسلواکی نیز ۳ تا ۴ سال می باشد و زبان تحصیل غالبا انگلیسی می باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کشور اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top