امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش

امروزه کامپیوتر و وسایل و تجهیرات مرتبط با آن بخش لاینفک زندگی انسان شده اند و بسیاری از کارها بدون کامپیوتر شاید انجام پذیر نیست و به همین سبب رشته مهندسی کامپیوتر از مهم ترین و کاربردی ترین رشته های تحصیلی به شمار می رود. بسیاری از جوانان ترجیح می دهند این رشته را در یک کشور بسیار پیشرفته تحصیل کنند و به همین جهت برای این عزیزان تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

  • تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش
  • تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش
  • تحصیل رشته کامپیوتر در اتریش

کشور اتریش یک کشور بسیار پیشرفته و صنعتی است که صنایع مختلف در زمینه های الکترونیک و دیجیتال نیز در این کشور فعالند و با توجه به نزدیکی و همکاری تنگاتنگ دانشگاه ها و صنایع این کشور دانشجویان مشغول به تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش می توانند به صورت کاملا کاربردی و عملی مباحث درسی خود را بیاموزند.

 

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر یکی از بهترین رشته های تحصیلی در دنیا به شمار می رود که گستره وسیعی از علوم را در بر می گیرد. مهندسی سخت افزار را می توان ترکیبی از دانش علوم کامپیوتر و رشته مهندسی برق دانست. گرایش دیگر آن که نرم افزار است خود امروزه کاربردهای بسیار وسیعی پیدا کرده است. به طور ملموس امروز تمامی کسب و کارها در دنیا به سایت و بعضا اپلیکیشن برای موبایل و تبلت و سایر گج ها نیاز دارند و این خود گستره وظایف و فعالیت های یک مهندس کامپیوتر نرم افزار را نشان می دهد.

از محاسن رشته مهندسی کامپیوتر این است که در شرایط کنونی که سیستم های کامپیوتری و دیجیتال در تمامی شئون زندگی انسان وارد شده اند، بازار کار بسیار مناسبی دارد. یک مهندس کامپیوتر می تواند در شرکت های تولید نرم افزار و سخت افزار و همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری و تعمیرات سخت افزاری مشغول به کار شود. همچنین در کلیه شرکت ها و سازمان ها بخشی به اسم سرور وجود دارد و تعداد زیادی سیستم های کامپیوتری کلاینت برای آن تعریف شده اند. این خود نیاز به حضور یک مهندس کامپیوتر در این شرکت ها را به خوبی نشان می دهد. افرادی که به تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش و سایر کشورهای پیشرفته دنیا می پردازند شانس برای حضور در شرکت های پیشرفته ای که در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک در سطح بسیار کاربردی فعالیت دارند را نیز پیدا می کنند. همچنین یک مهندس کامپیوتر می تواند به صورت فریلنسری یا خود اشتغالی نیز فعالیت کند و به عنوان مثال در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن فعالیت نماید. همچنین بسیاری از مهندسان کامپیوتر با تکیه بر دانش برنامه نویسی خود طرحی برای رفع برخی از نیازهای مردم و جامعه ارائه داده اند و از این طریق یک استارتاپ راه اندازی کرده و به عنوان کارآفرین مشغول به کار می شوند. نمونه های زیادی از جمله تاکسی های اینترنتی را می تواند از جمله این گونه کسب و کارها برشمرد. این ها نمونه هایی از فرصت های شغلی برای مهندسان کامپیوتر بود که بر این اساس می توان کامپیوتر را رشته ای بسیار کاربردی و مناسب برای ورود به دنیای کسب و کار و درآمدزایی دانست.

 

دانشگاه های مهندسی کامپیوتر اتریش

تنوع دانشگاه های مهندسی کامپیوتر اتریش زیاد است و برای علاقمندان تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش گزینه های متنوعی برای تحصیل وجود دارد. اما قطعا بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی کامپیوتر در گرایش های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف در کشور اتریش، دانشگاه صنعتی وین می باشد. پس از این دانشگاه نیز دانشگاه فنی گراتس دومین مورد معتبر در میان دانشگاه های مهندسی کامپیوتر اتریش به شمار می رود. البته فاخ هوخ شوله ها یا دانشگاه های علمی کاربردی اتریش نیز رشته مهندسی کامپیوتر را در گرایش های مختلف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

نکته مهم اینجاست که افرادی که قصد آموزش کاربردی رشته مهندسی کامپیوتر برای ورود به بازار کار را دارند، از میان دانشگاه های مهندسی کامپیوتر اتریش، فاخ هوخ شوله ها را برمی گزینند. زیرا فارغ التحصیلان این دانشگاه ها به سرعت بعد از تحصیل جذب بازار کار می شوند و یا حتی این توانایی را بدست می آورند که برای خود و حتی دیگران اشتغال زایی کنند.

در اکثر دانشگاه های اتریش دوره های کارشناسی مهندسی کامپیوتر به زبان آلمانی ارائه می گردد. هر چند که در برخی دانشگاه های دولتی و بعضی فاخ هوخ شوله های این کشور، نیز دوره های بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می نمایند. در مقاطع تحصیلی بالاتر دوره های تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش به زبان انگلیسی نیز در اکثر دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. دانشگاه های خصوصی این کشور نیز این رشته را ارائه می دهند.

 

هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در اتریش

به مانند سایر رشته های تحصیلی، هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در اتریش نیز حدود ۷۵۰ یورو در هر ترم تحصیلی یا است. در صورت مقایسه هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته می توان دریافت که تحصیل در اتریش برای علاقه مندان تحصیل رشته کامپیوتر در خارج از کشور کاملا به صرفه است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top